Kawa cynamonowa z czekoladą #yearofchocolate

Cześć!

Już dawno nie było przepisu na coś do picia, dlatego pomyślałam, że dzisiaj napiszę jak zrobić kawę cynamonową.
Ta kawa ma wyrazisty smak przyprawy korzennej i smakuje nieziemsko. Jest słodka, a jej konsystencja lekko kremowa. Oczywiście nie radzę Ci jej pić teraz, ponieważ za oknem już ciemno, a noc nie taka młoda, ale jutro- przy okazji nowego dnia- będzie idealna. Zwłaszcza, że pogoda w marcu potrafi zaskakiwać swoimi nastrojami.

Cynamonowa kawa z czekoladą



Jest to jeden z wielu przepisów z tej książki, który jest zaskakująco łatwy i nie wymaga od nas wielu składników. Długo wybierałam co powinnam zrobić, przeglądałam Czekoladę dobrych 15 minut, by w końcu zdecydować się na kawę cynamonową.

Czekolada, kawa, cynamon

Przepis na kawę cynamonową z czekoladą

Składniki:

  • 4 filiżanki mocnej, gorącej kawy;
  • 1 i 1/2 szklanki mleka;
  • 1 łyżka miodu;
  • 2 łyżki cukru z wanilią (jeśli nie masz takiego możesz użyć cukru wanilinowego/ ekstraktu waniliowego/ olejku waniliowego);
  • 2 łyżeczki kakao;
  • 1 łyżeczkę cynamonu;
  • 4 kostki deserowej czekolady (ja pominęłam ten element, ponieważ nie chciało mi się iść do sklepu ;)).

Przygotowanie:

  • W rondelku mocno podgrzej mleko, a następnie dodaj do niego miód, cukier z wanilią, kakao i cynamon i dokładnie wymieszaj.
  • Na równi z podgrzewaniem mleka przygotuj kawę, tak aby była jeszcze gorąca- ja używam kawy rozpuszczalnej Nescafe.
  • Napój przelej do kubka lub większej filiżanki i dolej kawę.
  • Całość możesz udekorować pokruszoną czekoladą deserową.
o poranku


Banalnie proste, prawda?
Musisz zrobić tak niewiele, by urozmaicić swoją codzienną rutynę. Właśnie to uwielbiam w kuchni- możliwość eksperymentowania, dodawania do podstawowych przepisów czegoś od siebie, swoich ulubionych składników. Potem można cieszyć się niepowtarzalnym smakiem i być dumnym, że potrafi zrobić się coś smacznego.

A jeśli coś nie wyjdzie? Posłuchaj mnie teraz uważnie, ponieważ przekażę Ci mądrość, którą wpaja mi mój Tata. Nie ma takiej opcji, żeby Ci coś nie wyszło. Jeśli wygląda, lub smakuje inaczej niż zakładałeś na początku, ciesz się, ponieważ właśnie stworzyłeś coś nowego :)


Do zobaczenia! :)

Komentarze

  1. Cynamonowe napoje kojarzą mi się bardziej z zimą... ale w sumie jak wyjrzałam przez okno, momentalnie zapisałam przepis do wykorzystania ;-) Super! Nie wiem tylko, czy się przestawię - od dłuższego czasu piję kawę gotowaną (po bałkańsku) i jak raz wypiłam "zwykłą", naszą, nie byłam pewna, czy piję kawę... xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam ją w bardzo pochmurny dzień i od razu poprawiła mi humor :)

      Usuń
  2. Kawę uwielbiam, cynamon też :-) Na pewno wypróbuje ten przepis tylko nie na bazie kawy rozpuszczalnej tylko z ekspresu. No i trochę chyba ograniczę ilość cukru, tu jest go dość sporo, ale to penie kwestia gustu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cukru wcale nie jest tak dużo :)
      Cukier z wanilią można zastąpić- tu chodzi głównie o smak wanilii :)

      Usuń
  3. Mój syn będzie wniebowziety :) dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomóc. Mam nadzieję, że synowi będzie smakować :)

      Usuń
  4. Bardzo interesująca alternatywa dla kawy na chłodne jeszcze popołudnia :) Pozdrawiam, www.youcancallmeann.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. jestem uzależniona od kawy! zimą dodawałam do niej cynamonu, ale na tym moja kreatywność się kończyła zwykle :P dzieki za przepis, na pewno niebawem zrobię!
    /magdasierocinska.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł! A twój tata ma rację. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja kawoszka na maksa to muszę i tą kawę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię eksperymentować ze smakami, więc serdecznie polecam :)

      Usuń
  8. Kawa z cynamonem? Czemu nie ... dzięki za przepis, zapowiada się pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Już nie mogę sie doczekać kiedy sobie zrobię kawkę wg tego przepisu...

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak nie przepadam za kawą to tej chętnie bym się napiła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilość kawy możesz zmniejszyć i cieszyć się pysznym smakiem kakaa z cynamonem i miodem <3

      Usuń
  11. Oje! mam wrażenie, że nawet przed komputerem czuję jej piękny zapach! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pachnie obłędnie! Ostatnio zrobiłam ją kolejny raz- taka jest pyszna :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Lubiane