Czekoladowe ciasto z serkiem mascarpone bez pieczenia

Cześć!
Aż trudno mi uwierzyć, że od mojego ostatniego wpisu minął już prawie miesiąc. Jestem rozczarowana, ponieważ pokładałam wielkie nadzieje w czerwcu, licząc na dużą ilość przepisów napisanych specjalnie dla Ciebie. Jednak tak się stało, że ten miesiąc wypełniła mi praca i okazało się, że wcale nie mam tak dużo czasu na pieczenie jakby się mogło wydawać. Po drodze jeszcze skończyłam 25 lat i trochę zajęło mi pogodzenie się z tym faktem. Mam nadzieję, że ten i kolejne przepisy, które przygotowałam wynagradzą Ci czas spędzony beze mnie :)

Dzisiaj mam dla Ciebie przepis na delikatne, mocno czekoladowe ciasto bez pieczenia z serkiem mascarpone.

Czekoladowe ciasto z serkiem mascarpone

Składniki:

Spód:

  • 200 g herbatników; 
  • 80 g masła; 
  • 50 g orzeszków ziemnych; 
  • Kilka orzechów włoskich; 
  • 2 kostki gorzkiej czekolady;

Mus:

  • 300 g serka mascarpone; 
  • 200 ml śmietanki 30%;
  • 150 g gorzkiej czekolady; 
  • 100 ml wrzącej wody;
  • 3 łyżeczki cukru pudru; 
  • 2 łyżeczki soku z cytryny;
  • 2 łyżeczki żelatyny.

Przygotowanie:

Spód:

  • Masło rozpuść i odstaw do wystygnięcia. 
  • Herbatniki zmiksuj lub dokładnie pokrusz. 
  • Oba rodzaje orzechów obierz, zmiksuj i dodaj do herbatników. 
  • Czekoladę zetrzyj na tarce albo pokrój w drobną kostkę i dodaj do reszty.
  • Rozłożone masło wlej do pozostałych składników i dokładnie wymieszaj do uzyskania konsystencji mokrego piasku. 
  • Tortownicy wysmaruj masłem i wysyp na nią przygotowane składniki dokładnie uklepując do dna i boków. 
  • Wstaw do lodówki na czas przygotowania musu.

Mus:

  • Serek mascarpone utrzyj z cukrem pudrem i sokiem z cytryny. 
  • Żelatynę rozpuść w wodzie i odstaw do przeztygniecia. 
  • Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej i odstaw do wystudzenia. 
  • Śmietankę ubij na sztywno, w trakcie ubijania wlej przestudzoną żelatynę. 
  • Ubitą śmietanę dodaj do serka mascarpone i wymieszaj.
  • Po połączeniu składników dodaj wystudzoną czekoladę i dokładnie wymieszaj. 
  • Całość wylej na spód i wstaw do lodówki na kilka godzin, a najlepiej na całą noc.

Dobre rady:

  • Trochę czekolady możesz zetrzeć na wierzch ciasta.
  • Ciasto nie jest zbyt słodkie, wiec jeśli nie przepadasz za takim smakiem, dodaj więcej cukru pudru, albo użyj czekolady deserowej lub mlecznej.
  • Do ciasta możesz dodać owoce- czereśnie będą pasować idealnie.
To, co zrobiłam jest alternatywą na zupełnie inny deser, którego nie mogłam przygotować ze względu na brak produktów w sklepie- może następnym razem :)
Ciasto smakuje jak gorzka czekolada, co dodaje mu elegancji. Idealnie pasuje do popołudniowej kawki ;)
Do usłyszenia! :)

Komentarze

Lubiane