Bezglutenowe brownie na mące kokosowej

Cześć!

Jakiś czas temu pierwszy raz w życiu kupiłam mąkę kokosową. Byłam jej ciekawa od jakiegoś czasu, więc było wiadome, że w końcu po nią sięgnę.
Nie musiałam się zbyt długo zastanawiać co chciałabym z niej przygotować, bo od zawsze wiedziałam co to będzie.
Oczywiście padło na moje ukochane brownie!

Dzisiejszy przepis będzie dla bezglutenowców, więc jeśli jesteś jednym z nich, albo znasz kogoś, kto nie toleruje glutenu- podeślij mu ten przepis, bo jest naprawdę PALCE LIZAĆ!

Bardzo lubię eksperymentować w kuchni. Nie ważne czy chodzi o gotowanie czy pieczenie lubię sprawdzać nowe połączenia smaków, tworzyć coś, czego jeszcze nigdy nie zrobiłam i bawić się tym wszystkim.
Między gotowaniem, a pieczeniem jednak zachowuję jednak pewną różnicę. W tym pierwszym pozwalam sobie zaszaleć na całego, w drugim ograniczam się proporcjami i zawsze muszę mieć wszystko wymierzone co do grama- taka już jestem i bardzo niedobrze się czuję, gdy muszę piec na oko.

Bezglutenowe brownie na mące kokosowej

Składniki:

Ciasto:

  • 130 g masła;
  • 110 g cukru;
  • 65 ml mleka;
  • 50 g mąki kokosowej;
  • 50 g gorzkiej czekolady;
  • 30 g kakao;
  • 10 g wiórków kokosowych;
  • 3 jajka;

Polewa:

  • 50 g gorzkiej czekolady;
  • 85 ml mleka

Przygotowanie:

Ciasto:

  • Masło pokrój na mniejsze kawałki, włóż do rondelka i podgrzewaj na małym ogniu do rozpuszczenia. Odstaw do wystygnięcia.
  • Do miski wsyp mąkę, kakao, cukier i wymieszaj wszystkie suche składniki.
  • Następnie wlej mleko, wbij jajka i mieszaj do uzyskania gładkiej konsystencji.
  • Do ciasta dosyp pokrojoną w mniejsze kawałki czekoladę i wiórki kokosowe, wymieszaj i następnie dolej wystudzone masło. Wymieszaj.
  • Masę przelej do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia i wstaw do piekarnika rozgrzanego do 180℃ na ok. 30 minut.
  • Ciasto odstaw do wystygnięcia, a następnie polej polewą.

Polewa:

  • W miseczce przygotuj pokrojoną na podobnej wielkości kawałki czekoladę.
  • W rondelku podgrzej mleko, a gdy się zagotuje przelej je do miski z czekoladą Mieszaj do całkowitego rozpuszczenia czekolady.
  • Poczekaj aż polewa chwilę przestygnie, a następnie nalewaj ją łyżkami na ciasto.

Dobre rady:

  • Zamiast gorzkiej czekolady możesz użyć deserowej, mlecznej lub białej- dzięki temu ciasto będzie słodsze.
  • Do polewy mleko możesz zastąpić śmietanką, pamiętaj wtedy, żeby podgrzewać ją tylko do momentu pojawienia się bąbelków przy brzegach.
  • Ja moje ciasto piekłam w tortownicy o średnicy 22 cm. 


Ciasto jest w środku bardzo wilgotne i wprost rozpływa się w ustach. Ma wyrazisty smak czekolady i kokosa. 
W brownie najlepsze jest to, że można do niego dodać na co tylko ma się ochotę i zawsze będzie genialne w smaku :)

Robiąc to ciasto innym razem dodałam do niego słodszą czekoladę i odrobinę więcej cukru- domownicy byli zachwyceni, także polecamy.

(Jeśli zrobisz jakieś pyszności z mojego przepisu i wstawisz zdjęcia w SM, oznacz je tagiem #bakeitcozy)

Do usłyszenia!

Komentarze

Lubiane