Czekoladowe ciasto z piwem #yearofchocolate

Cześć!

Zanim się obejrzałam, zleciał cały luty. Jak to się stało? Sesja egzaminacyjna zajęła mi bardzo dużo czasu, a jego brak spowodował mało pieczenia.
W niedzielę miałam ostatni w tym miesiącu egzamin i czekają mnie jeszcze tylko 3, więc do połowy marca powinnam być wolna, ach... już nie mogę się doczekać, ale wracając do tego egzaminu; tuż po powrocie do akademika miałam ochotę zrobić coś z Czekolady, ale właśnie w tym miejscu pojawiły się małe- wielkie problemy...






Problem nr 1.
W niedzielę było już za późno, a ja byłam wykończona.
Problem nr 2.
W poniedziałek poszłam do sklepu, ale zapomniałam zrobić listę zakupów potrzebnych do ciasta.
Problem nr 3.
Bywam bardzo leniwą bułą i nie chciało mi się iść do sklepu kolejny raz.

Ale nie ma tego złego, bo ciasto przygotowałam dzisiaj i wyszło naprawdę ok (tak, pamiętam, że lekarka zabroniła mi jeść słodyczy, dlatego wzięłam tylko dosłownie gryza, serio ;)).



Jak zwykle przy tej książce miałam problem z wybraniem blachy, ale w końcu zdecydowałam się na małą keksówkę i to był dobry pomysł. Ciasto wyszło wysokie, puszyste i delikatne, ale niezbyt słodkie i dlatego też nie zrobiłam polewy z gorzkiej czekolady, którą można znaleźć w przepisie z książki. Mój ukochany powiedział, że najbardziej wyczuwalnym smakiem jest piwo, więc chyba jest, tak jak być powinno ;)


Przepis na czekoladowe ciasto z piwem

Składniki:

  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej;
  • 2 jajka;
  • 200 g cukru;
  • 150 g śmietany;
  • 200 g masła;
  • 1 szklanka ciemnego piwa;
  • 50 g gorzkiej czekolady;
  • 4 łyżki kakao;
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej.

Przygotowanie:

  • Masło włóż do rondelka, wlej piwo i wsyp pokruszoną czekoladę.
  • Całość podgrzewaj na małym ogniu, a gdy wszystkie składniki się połączą zdejmij z ognia.
  • Wsyp cukier i kakao i wymieszaj.
  • Odstaw do przestygnięcia.
  • Do jednej miski przesiej mąkę i sodę oczyszczoną.
  • W drugiej misce ubij śmietanę z jajkami.
  • Masę jajeczno-śmietanową dodaj do masy czekoladowo-piwnej i wymieszaj.
  • Jeżeli całość masz w rondelu, przelej do większego pojemnika, np. miski.
  • Potem wsyp suche składniki do przygotowanej masy i dokładnie wymieszaj.
  • Blachę wyłóż papierem do pieczenia i wlej tam ciasto,
  • Wstaw do piekarnika rozgrzanego do 180 st. C i piecz ok 50 minut.

Jeżeli zdecydujesz się na polewę, w kąpieli wodnej rozpuść 1 tabliczkę gorzkiej czekolady z 2 łyżkami masła, posmaruj nią ciasto i odstaw do zastygnięcia.

Do zobaczenia! :)

Komentarze

  1. Wyglada zacnie :) szkoda, ze jestem na diecie :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Oo-ciasto z piwem?Tego jeszcze nie testowałam!
    ps.Aco studiujesz btw?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz spróbować :) ciasto ma oryginalny smak, a ja studiuję design w biznesie ;)

      Usuń
  3. Piwo jest najlepsze do ciast! Idealnie wtedy rosną, np. dodając do ciasta na pizzę, wyjdzie puszysty placek <3

    pannaleksandra.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz robiłam ciasto na piwie, wcześniej zdarzyło mi się dodawać je tylko do mięsa :)

      Usuń
  4. No pięknie! Piwo ukrywać w cieście aby rozwiązać 3, może nieduże, ale jednak problemy.
    A samo ciasto wygląda super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy przelałam masę do blaszki bałam się, że się z niej wyleje, na szczęście urosło 'w sam raz' :)

      Usuń
  5. Widzę kolejny super przepis. I jak tu iść spać kiedy zewsząd takie smakołyki. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha :) Jest motywacja, żeby wstać wcześniej i przygotować coś smacznego ;D

      Usuń

Prześlij komentarz

Lubiane