Trufle orzechowe #yearofchocolate

Cześć!

Dzisiaj napiszę Ci jak zrobić trufle orzechowe. Nie są to, co prawda takie trufle, jakiś się spodziewałam :D, ale za to są to pyszne, czekoladowo-orzechowe pralinki. Pomyślałam, że zrobienie kilku takich czekoladowych pyszności w różnych smakach i zapakowanie ich do ładnego pudełeczka, byłoby świetnym pomysłem na prezent. A Ty jak uważasz?





Zrobienie tego przepisu jest banalnie proste i jestem pewna, że wyjdzie każdemu. Składników też niewiele potrzeba, więc czego chcieć więcej?


Przepis na trufle orzechowe

Składniki:

  • 100 g czekolady mlecznej;
  • 4 łyżki posiekanych orzechów włoskich (możesz użyć innych, ale włoskie nadają przyjemnego, gorzkiego smaku);
  • 3 łyżki cukru pudru;
  • 3 łyżki masła;
  • kakao do obtoczenia (ja niektóre obtoczyłam w zwykłym, ciemnym kakao, niektóre w takim słodkim do picia).

Przepis:

  • Pokruszoną czekoladę rozpuść razem z masłem na małym ogniu.
  • Odstaw do wystudzenia, dodaj cukier puder i orzechy i wymieszaj.
  • Zostaw w chłodnym miejscu, żeby masa mogła zgęstnieć.
  • Gdy masa zgęstnieje, formuj kulki, mniej więcej wielkości orzecha włoskiego.
  • Obtocz je w kakao i wstaw do lodówki na kilka godzin (chociaż po całej nocy będą zdecydowanie lepsze).

Moje trufle wyglądały tak:


i na drugi dzień (czyli dzisiaj), były zdecydowanie lepsze niż wczoraj.

Mam nadzieję, że Tobie wyjdą równie dobre, co mi i powiesz jak smakowały :)
Może użyjesz innych orzechów- jestem ciekawa jak będą się komponować.

Do zobaczenia! :)

Komentarze

  1. Właśnie wróciłam z Belgii z zapasem trufli, ale jak się skończą, to szybko za nimi zatęsknię. Dobrze wiedzieć, że jest backup i można samemu zrobić!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Lubiane