Babeczki z czerwonej fasoli

Cześć!
Jakiś czas temu zrobiłam dosyć nietypowe, przynajmniej jak dla mnie, babeczki.
Już od dawna słyszałam, że mąkę w ciastach można zastąpić czerwoną fasolą, ale jakoś nigdy nie mogłam się przemóc i zrobić czegokolwiek z jej użyciem, aż w końcu nadszedł ten dzień, w którym wysłałam mojego narzeczonego po puszkę fasoli :)


Pierwszym przepisem z fasolą jaki widziałam, był przepis na ciasto w wykonaniu Rock Glam Princess. Ostatnio sobie o nim przypomniałam, ale nie chciałam zbytnio ryzykować robiąc cała blachę, więc postawiłam na babeczki, żeby było też po mojemu :D

Babeczki z czerwonej fasoli

Składniki:

  • 1 puszka czerwonej fasoli;
  • 2 jajka;
  • ok 85 g cukru trzcinowego;
  • 4 łyżki kakao;
  • 1 łyżeczka cynamonu;
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej;
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia;
  • garść bakalii, orzechów, itp.

Przygotowanie:

  • Fasolę odcedź na durszlaku, przepłucz pod wodą i osusz.
  • Wysuszoną fasolę przełóż do naczynia i dokładnie zblenduj.
  • Do masy dodaj jajka, zblenduj jeszcze raz.
  • Następnie wsyp cukier, kakao, cynamon, proszek i sodę, wymieszaj i dokładnie zblenduj.
  • Do wyrobionej masy wsyp ulubione dodatki, delikatnie wymieszaj łyżką i wlej do foremek.
  • Babeczki wstaw do piekarnika rozgrzanego do 190 st. C i piecz ok. 25 minut.

Dobre rady:

  • Przed blendowaniem fasolę możesz przetrzeć, np. przez sito. Dzięki temu twardsza skorupka zejdzie i będzie łatwiej ją zblendować na gładką masę.
  • Możesz użyć blendera ręcznego, jak i butelkowego, chociaż z tym drugim możesz mieć więcej roboty.
  • Jeśli jako dodatków używasz rodzynek, namocz je wcześniej w ciepłej wodzie, żeby zmiękły.
  • Piekarnik nastawiłam na grzanie góra-dół bez termoobiegu.
Moje babeczki wyszły całkiem ok. nie wiem czemu, ale spodziewałam się smaku samej fasoli :D Co prawda czuć ją, gdy są jeszcze ciepłe, ale po wystygnięciu jej smak niweluje mocna nuta cynamonu. Babeczki są troszeczkę słonawe, jednak skórka pomarańczy, którą dodałam do części z nich nadała delikatnej słodyczy.

Do usłyszenia! :)

Komentarze

  1. Mamy do nich idealną zastawę :) https://goo.gl/Q5ZPiF

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł :)
    Pozdrawiam
    mojaszafamodnaszafa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Już któryś raz z kolei wpada mi ten przepis w oko. Bałam się, że za bardzo czuć smak fasoli, ale skoro nie, to kusisz mocno żeby spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę polecam :) Mój narzeczony, mimo że na początku nie był zbyt zachwycony, później zajadał się nimi najbardziej :D

      Usuń
  4. Spotykam oraz więcej przepisów z użyciem czerwonej fasoli... Chyba czas jakiś wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto z fasoli swojego czasu czesto goscilo u mnie w domu, ale zdecydowanie wole bananowe:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda smakowicie, żeby tylko zachciało mi się je upiec....

    OdpowiedzUsuń
  7. Gbybym lubiła czerwoną fasolę, może bym się skusiła, ale tak... podziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Babeczki fajne, choć musiałabym zrezygnować z jajka, żeby było wegańsko! Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Apetyczne, bardzo ciekawy przepis , bo z fasoli aż mam chęć zrobic..

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Lubiane