Ciasto pomarańczowe z polewą z białej czekolady

Cześć!

Prawie miesiąc. Tyle właśnie nie publikowałam na tym blogu. A czemu? Bo moi ludzie nie mieli ochoty na nowe wypieki, a na sprawdzone, robione przeze mnie już kilka razy ciasta i inne łakocie. Jednak wczoraj dostałam białą czekoladę od Dawida, który dzielnie oddał krew i postanowiłam zrobić coś smacznego. Mój ukochany (jak zwykle) podpowiedział, żebym do ciasta dodała skórkę pomarańczy- serio, on chciałby ją w każdym wypieku :D Tak zrodził się pomysł na całe ciasto pomarańczowe <3
W Internetach szukałam inspiracji, żeby połączyć białą czekoladę z pomarańczami i trafiłam na kilka naprawdę fajnych przepisów. Z kilku wyciągnęłam po trochu i dodałam coś od siebie i w akademickiej kuchni znowu pięknie pachniało :)

z polewą z białej czekolady

Ciasto robi się bardzo szybko i łatwo, a jego przygotowanie nie zajmuje wiele czasu, poza pieczeniem, które musi trwać około godziny.
Jedną z jego zalet jest to, że nie potrzebujesz dużej ilości sprzętu, a po upieczeniu możesz polać je polewą nie tylko z białej czekolady, a i tak będzie smakować dobrze.

Ciasto pomarańczowe z polewą z białej czekolady



Składniki:

Ciasto:

  • 2 szklanki mąki;
  • 1/2 szklanki oleju;
  • 1/2 szklanki wyciśniętego soku z pomarańczy;
  • 3/4 szklanki cukru;
  • 3 jajka;
  • 35 g białej czekolady;
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia;
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej;
  • 1 łyżeczka cynamonu;
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego;
  • szczypta soli
  • starta skórka z 1 i 1/2 pomarańczy;

Polewa:

  • 2 łyżki jogurtu naturalnego;
  • 65 g białej czekolady;
  • 1/2 łyżeczki cynamonu;
  • Kandyzowana skórka pomarańczy.

Przygotowanie:

Ciasto:

  • Zetrzyj skórkę z pomarańczy i przełóż ją do miski.
  • Stopniowo wsyp cukier i mieszaj.
  • Do wymieszanych składników dodaj wyciśnięty sok z pomarańczy oraz jogurt naturalny i wymieszaj.
  • Dodaj po jednym jajku mieszając dokładnie.
  • Przesiej mąkę, dodaj proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną, sól i cynamon i dokładnie wymieszaj do połączenia składników.
  • Pokrój białą czekoladę, dodaj ją do powstałego ciasta i przemieszaj jeszcze raz,  by połączyła się z całą resztą.
  • Ciasto wlej do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 st. C na około 60 minut.
  • Po ostygnięciu polej ciasto polewą i udekoruj skórką pomarańczy.

Polewa:

  • Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej lub rondelku.
  • Kiedy czekolada jest już rozpuszczona, dolej jogurt naturalny, wsyp cynamon i mieszaj do połączenia składników.

Dobre rady:

  • Przy robieniu tego ciasta nie potrzebujesz miksera :) Całość z łatwością wymieszasz łyżką i trzepaczką.
  • Polewę możesz przygotować gdy ciasto już ostygnie, albo kiedy się piecze i później ją podgrzać.

Wczoraj, mimo późnej godziny, nie mogłam się oprzeć temu ciastu i ukroiłam sobie kawałek. Niczego nie żałuję, ponieważ (nieskromnie mówiąc) wyszło mi naprawdę świetne :)
Środek jest przyjemnie wilgotny, ale nie mokry, a skórka chrupiąca. Pomarańcze, cukier i niewielka ilość cynamonu świetnie ze sobą współgrają, a lekko kwaskowata, chociaż ciągle słodka (:D) polewa z białej czekolady posypana kandyzowaną skórką pomarańczy idealnie dopełnia różnorodność smaków.

Do usłyszenia! :)

Komentarze

  1. Aż mi ślinka cieknie! Musi być pyszne i z pewnością cały dom nim pachnie ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda nieskomplikowanie ale zapewne oferuje wiele smaków. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można powiedzieć, że banalnie proste, a smakuje naprawdę świetnie :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Lubiane