Czekoladowe muffiny Snickers

Cześć!

Kilka dni temu w naszym małym pokoju padło kilka ważnych pytań: "Upieczesz coś?", "Na co masz ochotę?", "Zrobisz coś słodkiego?".
Zastanawiałam się kilka chwil co mogłabym przygotować, żeby zaspokoić naszą ochotę na słodkości. Padło na nasze ulubione muffinki w wersji z Oreo, więc co... do roboty.


Tak... dobrze przeczytałeś, napisałam o muffinkach z Oreo, a wiesz dlaczego? Bo właśnie na nie mieliśmy ochotę. Wiedzieliśmy, że będą pyszne, mimo że wcześniej ich jeszcze nie robiłam. Wierz mi lub nie, ale nawet teraz jak o nich pomyślę zaczyna lecieć mi ślinka :D

W każdym razie plan był idealny; wiedzieliśmy co, kiedy, z czym chcemy. Widzieliśmy gdzie wszystko dostać, a tak się właśnie trafiło, że w Biedronce Oreo były w promocji, co stanowiło idealny zbieg okoliczności... tak przynajmniej myśleliśmy, ale gdy dotarliśmy w sklepie do półki z ciastkami całkowicie zmieniliśmy zdanie- Oreo się skończyły. Oczywiście nie mogliśmy w to uwierzyć, bo kto by pomyślał, że przecenione, rozchwytywane ciastka o godzinie 16 nie będą czekały na dwie leniwe buły, które dopiero co doczłeptały się do sklepu :D

Nie poddaliśmy się jednak, chociaż przez chwilę było ciężko. Chcieliśmy odłożyć pieczenie na następny dzień, kiedy to rano, tuż po dostawie zrobimy zapas ciasteczek, ale chęć zjedzenia tych niesamowicie dobrych muffinek była silniejsza i w przebłysku geniuszu powiedziałam:
Zamiast Oreo dodamy do nich Snickersa!
No i zamiast Oreo dodaliśmy Snickersa ;)



PRZEPIS NA STANDARDOWE MUFFINKI MOCNO CZEKOLADOWE ZNAJDZIESZ TUTAJ
A teraz zapraszam Cię na odrobinę zmieniony przepis na...

Czekoladowe muffiny snickers

Składniki:

  • 150 g masła;
  • 170 ml mleka;
  • 190 g batona Snickers;
  • 300 g mąki pszennej;
  • 2 jajka;
  • 3 łyżki kakao;
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia;
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej;
  • 3/4 szklanki cukru;
  • 1/2 łyżeczki cukru wanilinowego.

Przygotowanie:

  • Masło rozpuść na niewielkim ogniu i odstaw do wystygnięcia.
  • Snickersa pokrój w kostkę.
  • Do miski przesiej mąkę razem z kakao, proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną, dodaj cukier i cukier wanilinowy i odstaw.
  • W osobnej misce ubij jajka z mlekiem.
  • Masę jajeczną delikatnie przelej do miski z sypkimi składnikami i dokładnie wymieszaj za pomocą łyżki.
  • Do powstałej masy dolej rozpuszczone i wystudzone masło, a po chwili pokrojonego wcześniej Snickersa.
  • Całość wymieszaj razem, tak by wszystko się ładnie połączyło.
  • Przygotowane ciasto przełóż do papilotek i wstaw do piekarnika nagrzanego do 190 st. C na ok. 22 min.

Dobre rady:

  • Cukier wanilinowy możesz zastąpić ekstraktem z wanilii, albo całkowicie go pominąć.
  • Jeżeli chcesz, żeby Twoje muffiny były mniej kakaowe, wymieszaj kakao z kawą zbożową w proporcji 2:1.
snickers, babeczki,muffiny

Mam nadzieję, że ten wypiek umili Ci popołudnie, tak jak umilił mi i mojemu ukochanemu. Dodatkową robotę klimatyczną zrobiła też świeczka od Kringle Candle o zapachu jesiennego deszczu- idealne dopasowana do pogody za oknem.

Do usłyszenia! :)

Komentarze

  1. Właśnie ostatnio dopadło nam muffinkowe szaleństwo, eksperymentujemy z różnymi smakami i dodatkami, zatem przepis chętnie zostanie wykorzystany. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo coś dla mnie, jestem muffinkożercą!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Lubiane