Ciasto mocno czekoladowe

Cześć!

Naszła mnie ostatnio ogromna ochota na coś słodkiego, więc pomyślałam, że zrobię ciasto czekoladowe, bo czemu nie? Zastanawiałam się przez jakiś czas czy powinno być z jakimiś dodatkami, czy wystarczy mi polewa, która została z robienia babeczek kilka dni wcześniej. Postanowiłam nie udziwniać i zrobiłam coś, co w przygotowaniu było podobne do brownie, z tym, że miało mleko. Z resztą sam sprawdź :)


Polewa, która była na cieście była mało widoczna, więc postanowiłam ozdobić je jeszcze cukrem pudrem- dodało to dużo słodkości, do i tak już słodkiego ciasta, ale mi to pasowało :D
Jak już pisałam ciasto przypomina mi brownie, chociaż jest bardziej puszyste.

Ciasto mocno czekoladowe

Składniki:

Ciasto:

  • 150 g mąki pszennej;
  • 150 g cukru;
  • 100 g czekolady deserowej;
  • 80 g masła;
  • 1/2 szklanki mleka;
  • 2 jajka;
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia;

Polewa:

  • 50 g masła;
  • 40 g cukru;
  • 2-3 łyżki kakao.

Przygotowanie:

Ciasto:

  • Czekoladę połam w kostki.
  • Masło roztop w rondelku i dodaj czekoladę.
  • Podgrzewaj do połączenia się składników.
  • Odstaw z ognia, dolej mleko, wymieszaj i odstaw do wystygnięcia.
  • Mąkę przesiej do miski, dodaj proszek do pieczenia i wymieszaj.
  • W drugiej misce zmiksuj jajka i cukier, tak by powstała puszysta masa.
  • Do mąki z proszkiem dodaj masę jajeczną i wystudzoną czekoladę z masłem i zmiksuj na najmniejszych obrotach, lub wymieszaj łyżką.
  • Tak powstałe ciasto przelej do wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy o średnicy 20 cm, wstaw do rozgrzanego do 175 st. C na ok. 40-45 minut.
  • Po wyciągnięciu z piekarnika odstaw do wystygnięcia i polej polewą.

Polewa:

  • Masło włóż do rondelka.
  • Gdy zacznie się roztapiać wsyp cukier i mieszaj do rozpuszczenia.
  • Kiedy cukier i masło się połączą dodaj kakao i wymieszaj dokładnie.
  • Polewę odstaw do lekkiego wystygnięcia i po chwili wylej na ciasto.

Dobre rady:

  • Ciasto możesz przekroić, tak by powstały dwa blaty i przełożyć kremem lub dżemem/marmoladą.
  • Zamiast 100 g czekolady deserowej możesz użyć 50 g mlecznej i 50 g gorzkiej czekolady.
  • Nie musisz wykładać całej tortownicy papierem do pieczenia; wystarczy, że wyłożysz go tylko na spód, a boki posmarujesz masłem.
Ciasto jest słodkie, puszyste i idealnie komponuje się z herbatą, w tym przypadku czarną z pomarańczą <3

Mam nadzieję, że przepis przypadł Ci do gustu i wykonasz go u siebie.

Do usłyszenia!

Komentarze

  1. Na pewno zrobię ale użyje trochę mniej cukru ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zjadłabym i gdyby tak jeszcze ktoś to zrobił :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha :D
      Zawsze najlepiej smakuje, gdy ktoś zrobi dla nas ;)

      Usuń
  3. Uwielbiam czekoladowe ciasta :) Muszę tylko zamienić ten cukier na coś innego ;) może daktyle lub banan? coś pokombinuję - dzięki za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie tez mocno czekoladowo bo mąż zadeklarowany czekoholik fanatyk ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przypadł mi do gustu, ale po Kinder Cake ze środy nie mam ochoty na czekoladę ani trochę :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Lubiane