Śliwkowa tarta bez pieczenia

Cześć!
Na insta stories obiecywałam, że z pierniczków, które pokazywałam Ci w poprzednim wpisie zrobimy coś jeszcze. Dzisiaj mam dla Ciebie przepis na śliwkową tartę z serkiem mascarpone na piernikowym spodzie bez pieczenia.
Pomyślałam, że to dobra alternatywa dla ludzi, którzy nie mają piekarnika, albo ochoty na pieczenie ;)



Przepis na tartę jest bardzo prosty i nie potrzebujesz wielu rzeczy do stworzenia tego ciasta.
Tartę robiłam dwa razy. Przy pierwszym podejściu troszkę kiepsko wyliczyłam proporcje i spód był raczej kruszonką niż blatem. Za drugim razem, poprawiłam wszystko i mam nadzieję, że jest lepiej  (gdy to piszę, tarta chłodzi się w lodówce).

Śliwkowa tarta bez pieczenia

Składniki:

Spód:

  • 200 g pierników;
  • 100 g masła. 

Krem:

  • 250 g serka mascarpone;
  • 200 g śmietanki 30%;
  • 40 g białej czekolady lub 20 g cukru pudru. 
  • słoiczek powideł śliwkowych.

Przygotowanie :


Spód:

  • Pierniczki zmiel w blenderze.
  • Masło rozpuść i wystudź.
  • Wystudzone masło połącz z ciastkami.
  • Całość wysyp do tortownicy wcześniej wysmarowanej masłem i docisnij tak, aby spód i ok 1 cm boków był wyłożony ciastkami.
  • Włóż do lodówki.

Krem:

  • Śmietanę ubij na sztywno, dodaj mascarpone, zmiksuj, dodaj rozpuszczoną białą czekoladę, lub cukier puder i mieszaj do połączenia. 
  • Powidła przełóż do rondla i delikatnie podgrzej.
  • Z lodówki wyciągnij ciasto, przelej powidła, a na nie wyłoż krem mascarpone.
  • Ciasto wstaw do lodówki na kilka godzin, a najlepiej na cala noc.

Dobre rady:

  • Jeśli nie masz blendera, ciastka możesz potraktować tłuczkiem, lub wałkiem.
  • Ja trochę oszukałam, zamiast pierniczków użyłam czekoladowe herbatniki, do których dodałam dwie łyżeczki przyprawy do pierniczków.
  • Tortownica ma 26 cm średnicy.
  • Górę ciasta możesz udekorować owocami, lub polać roztopioną czekoladą: śliwki pokrój na pół, lub na ćwiartki, oczyść z pestek, włóż do rondelka i zasyp przyprawą do pierniczków. Gotuj do miękkości, wystudź i połóż na ciasto.
Tarta łączy w sobie wiele smaków- słodkie pierniczki, kwaskowate powidła i delikatny mascarpone. Można się zajadać i zajadać :) 

Komentarze

  1. To ja wywalam śliwki i zjadam resztę :P :P :P Od zawsze nie lubię łączenia tych smaków, ale lista składników jest niezwykle kusząca :) mmmmm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śliwki można zastąpić innymi owocami, np. malinami, borówki, albo bananami :)
      Robiąc ją drugi raz w ogóle pominąłam owoce i dałam tylko powidła ;)

      Usuń
  2. Właśnie chciałam się pytać, czy można śliwki zastąpić czymś innym :D Jakoś nie przepadam za tymi owocami. Ale maliny, borówki czy truskawki na takiej tarcie i to bez używania piekarnika brzmią super :) Szkoda, że nie trafiłam na przepis wcześniej, gdy w wynajmowanym mieszkaniu żyłam bez piekarnika :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W słodkościach własnej roboty najlepsze jest to, że można zamieć to, czego się nie lubi na coś innego :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Lubiane