Prosta szarlotka na cieście francuskim

Cześć!
W moim rodzinnym domu bardzo lubią, gdy piekę. Mój Tata kupił ciasto francuskie i śmietanę, ja dokupienia jabłka i zrobiłam coś pysznego, według wskazówek mojego Taty. 
To ciasto jest banalnie proste. Wystarczy podnosić jabłka, upiec ciasto francuskie i ubić na sztywno śmietanę. Taa-daa!

Szarlotka na cieście francuskim

Składniki:

  • 1 ciasto francuskie;
  • 5-6 średniej wielkości jabłek;
  • 2 łyżeczki cynamonu lub przyprawy do szarlotki;
  • 30 g masła; 
  • 1 łyżeczka cukru;
  • Odrobina przegotowanej wody;
  • 2 łyżeczki cukry waniliowego;
  • 330 ml śmietanki 30 lub 36%;
  • 1 łyżeczka żelatyny;
  • 50 ml wrzątku;

Przygotowanie:

  • Z jabłek usuń pestki.
  • Owoce pokrój w niewielką kostkę. 
  • Masło rozpuść na patelni i dodaj jabłka. 
  • Po chwili dosyp przyprawę i cukier.
  • Duś na niewielkim ogniu co chwilę mieszając. 
  • Dalej wodę, tak żeby powstał sok.
  • Piekarnik nagrzewnice do 200 st. C. 
  • Gdy piekarnik sie nagrzewa, jabłka gotuj przez ok. 15 minut, mieszając aż sok się zredukuje. 
  • Ciasto francuskie wyciągnij z lodówki i rozłoż na wyłożonej papierem do pieczenia blachy.
  • Możesz je nakłóć widelcem. 
  • Jeśli ciasto jest większe niż blacha, zrób renty. 
  • Na ciasto nałóż jabłka i wstaw do piekarnika na ok. 30 minut.
  • Ciasto wyciągnij z piekarnika i odstaw do całkowitego wystygnięcia. 
  • 1 łyżeczkę żelatyny rozpuść w 50 ml wrzątku i odstaw do wystudzenia. 
  • Kiedy ciasto juz wystygnie, ubij śmietankę z cukrem wanilinowym i żelatyną sztywno.
  • Ubitą śmietanę przełóż na jabłka i wstaw do lodówki na kilka godzin, albo na całą noc. 

Dobre rady:

  • Ciasto francuskie wyciągnij z lodówki 10 minut przed pieczeniem. 
  • Śmietana musi być zimna.
  • Śmietanę ubijaj w metalowej misce, którą włożysz wcześniej do lodówki lub zamrażalnika. 
  • Ubijanie śmietany zacznij na najwyższych obrotach i stopniowo obniżaj ich nasilenie. 
  • Cukier wanilinowy dodaj przed ubijaniem, a rozpuszczoną i wystudzoną żelatynę w połowie ubijania.
Ciasto najlepsze jest na drugi dzień, gdy śmietana jest już sztywna, a ciasto przejdzie jabłkami. Moja wersja miała grubą warstwę śmietany, bo tak lubię, ale jeśli chcesz możesz użyć 200 ml śmietanki :)
Mam nadzieję, że taka wersja szarlotki Ci zasmakuje i zrobisz ją u siebie.

Do usłyszenia! :)

Komentarze

  1. Szarlotka w każdym wydaniu zawsze mi smakuje, a ta Twoja wygląda na pyszną :) Zapewne spróbuję, bo uwielbiam takie cuda.

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Zjadłabym! Kiedyś nie znosiłam szarlotek, teraz to jedno z najczęściej pieczonych przeze mnie ciast.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako dziecko jadłam tylko jablecznik mojej Babci, odkąd w pewne święta zastąpiłam ją w pieczeniu, szarlotka stała się moim ulubionym (tuż obok brownie) ciastem do pieczenia i za każdym razem robię ją inaczej :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Lubiane