Czekoladowe ciasto bez jajek

Cześć!
Łoł, łoł, łoł. To już ostatni dzień miesiąca, jak to się stało? Poprzedni przepis pojawił się 10 dni temu, ale musisz mi to wybaczyć - jest sesja, a ja jeszcze w międzyczasie zachorowałam. Teraz jest już ok i chcę dać Ci przepis na coś, co jest smaczne, mocno czekoladowe i bez jajek i mleka, jeśli pominiesz polewę ;)

Znasz to uczucie, kiedy masz ochotę na ciasto, ale jesteś gamoniem i nie kupiłeś jajek, albo nie zrobiłeś tego, bo jesteś oszczędnym studentem, tak jak ja, a jajka od Babuni Twojego narzeczonego się skończyły, bo są takie dobre? Ja musiałam się z tym zmierzyć pewnego wieczora. I co zrobiłam? Ciasto bez jajek, ot co!

Ciasto czekoladowe bez jajek

Składniki:

Ciasto:

  • 2 szklanki mąki,
  • 1,5 szklanki wody;
  • 1/2 szklanki cukru;
  • 8 łyżek oleju; 
  • 4 łyżki kakao; 
  • 2 łyżki octu jabłkowego; 
  • 3 łyżeczki sody oczyszczonej;
  • Garstka skandyzowanych skórek owocowych (opcjonalnie);
  • Kilka kropelek olejku waniliowego. 

Polewa:

  • 50 g masła; 
  • 3 łyżki kakao; 
  • 2 łyżki cukru pudru; 
  • Odrobina mleka. 

Przygotowanie:

Ciasto:

  • Mąkę wsyp do miski. 
  • Dodaj kakao, proszek do pieczenia i cukier. 
  • Do suchych  dodaj olej, ocet i olejek waniliowy i wymieszaj.
  • Teraz stopniowo dolewaj wodę, może się okazać, że potrzebujesz jej mniej lub odrobinę więcej. 
  • Kiedy składniki połączą się w masę jak na naleśniki, przelej ją do wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy o średnicy ok 24 cm.
  • Całość włóż do piekarnika rozgrzanego do 180 st. C  na ok. 30 minut.
  • Po upływie tego czasu wyciągnij i wystudź ciasto, a gdy wystygnie polej polewą. 

Polewa:

  • Masło rozpuść w rondelku na małym ogniu, dodaj cukier puder i mieszaj do całkowitego rozpuszczenia się cukru. 
  • Możesz dolać odrobinę mleka, żeby poszło łatwiej. 
  • Rondelek zdejmij z ognia, dodaj kakao i mieszaj do połączenia. 
  • Polewę odstaw do osiągnięcia i później polej nią ciasto.

Dobre rady:

  • Zamiast octu możesz użyć soku z cytryny. 
  • Ciasto możesz przełożyć msrmoladą. 
  • Posypanie ciasta cukrem pudrem jest dobrą alternatywą dla polewa czekoladowej.
Mój narzeczony był zachwycony smakiem ciasta, czasami mam wrażenie, że on wcale nie jest obiektywny ;)
Moim ulubionym elementem ciasta jest polewa.
Zachęcam Cię do zrobienia tego ciasta, bo naprawdę warto :)

Do usłyszenia! :)

Komentarze

  1. A to ciekawe.....ale przyznam, że wygląda apetycznie :D Ja natomiast uwielbiam ciasteczka owsiane z piekarnika z orzechami, miodem masłem orzechowym itp polecam <3 :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda na bardzo mokre! Muszę spróbować. Ja zwykle zamiast jajek dodaję po prostu banany :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam amatorów takich czekoladowych pyszności 🙂 Ślinka cieknie

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Lubiane