Tarta z borówkami amerykańskimi

Cześć!
Lipiec zbliża się ku końcowi, a nie dające normalnie żyć upały przeplatają się z nagłym, równie nieznośnymi ulewami. Jednocześnie dziwne i całkowicie normalne jest to, że przechorowałam niemal połowę miesiąca.
W ostatnich dniach chorobowego, gdy w Toruniu odwiedził mnie mój brat, zrobiłam tartę. Przepis na nią znalazłam na makelifeeasier.pl i zmodyfikowałam go wedle swojej wizji.
Jeżeli jesteś ciekawy jak mi to wyszło, kliknij w czytaj dalej :)



Tarta ta chodziła za mną juz od dłuższego czasu i planowałam ją zrobić wcześniej niż zrobiłam, ale warto było czekać.
Wysłałam chłopców do sklepu po biała czekoladę i... serek mascarpone, oczywiście, ponieważ resztę składników miałam już przygotowaną.
Ciasto na tartę było zupełnie inne niż zwykłam robić do tej pory, ponieważ nie miało w sobie ani trochę jajka. Tylko masło, mąka, cukier puder i woda- proste jak mogą stołowa, cytując moją nauczycielkę historii w liceum.
Tarta z borówkami amerykańskimi
Składniki:
Ciasto:
  • 160 g mąki pszennej; 
  • 120 g margaryny; 
  • 30 g cukru pudru;

Krem:
  • 250 g serka mascarpone; 
  • 2 tabliczki białej czekolady; 
  • 200 g borówek amerykańskich; 
  • 1 łyżka wody; 
  • starta skórka z limonki;
  • sok z 1/3 limonki;
  • 1 łyżeczka cukru pudru.
Przygotowanie:
Ciasto:
  • Mąkę przesiej na blat, dodaj cukier i pokrojoną w kosteczki margarynę. 
  • Wszystko posiekać nożem tak, żeby przypominało kruszonkę i zagnieć dodając w międzyczasie łyżkę wody.
  • Ciasto zagnieć, zawinił w folię i włożyć do zamrażalnika na pół godziny, a piekarnik nagrzewnice do 180 st. C.
  • Po upływie czasu blat posyp mąką,  wyłóż ciasto i delikatnie rozwałkuj. 
  • Formę do tarty wysmaruj margaryną i wylep ją ciastem.
  • Za pomocą widelca nakłuj ciasto i wstaw do piekarnika na ok. 25 minut. 
  • Po tym czasie wyciągnij z pieca i odstaw do wystygnięcia. 
Krem:
  • Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej i odstawić do wystygnięcia. 
  • Zajrzyj skórkę z limonki. 
  • Serek mascarpone przełóż do miski, dodaj sok z limonki, czekoladę i wszystko razem wymieszaj.
  • Krem przełóż na wystudzony spód ciasta, delikatnie obsyp skórką z limonki i ułóż na nim umyte i wysuszone borówki. 
  • Całość włóż do lodówki najlepiej na całą noc

Dobre rady:
  • Borówki możesz zastąpić innymi owocami sezonowymi. 
  • Jeśli ciasto wyda Ci się zbyt miękkie, dodaj więcej mąki. 
  • Może być tak, że woda nie będzie potrzebna do wyrobienia ciasta.
Na początku po wystudzeniu ciasto trzymałam w lodówce ok. 2 godzin, niestety okazał się to zły pomysł, ponieważ krem był jeszcze wilgotny, a przez panujący na dworze upał, jeszcze bardziej się rozpłynął (efekty widać na kilku zdjęciach)
Jednak po spędzeniu w lodówce całej nocy wszystko było ok.
Delikatność mascarpone, słodycz borówek i orzeźwiająca kwaskowatość limonki to strzał w 10!

Do usłyszenia! :)

Komentarze

Lubiane