Babeczki Martyny!

 Cześć!

Miło mi Cię znowu gościć na moim słodkim blogu ;) Dzisiaj przedstawię Ci coś, co swój debiut miało już na Bohemian Atelier, a tutaj pojawiło się w lekko zmodyfikowanej, snickersowej wersji -> KLIK. Jest to bardzo ważny dla mnie przepis, ponieważ kojarzy mi się z samym dobrem. To dzięki niemu zatraciłam się w pieczeniu babeczek i muffinek na długi, długi czas. 

Jest to coś, co uwielbia moja przyjaciółka. Serio, za każdym razem, gdy chociaż o tym wspomnę słyszę okrzyk radości: "Babeczki Martyny!!!". To właśnie dlatego tak nazywa się dzisiejszy wpis.

Babeczki te traktuję poniekąd jak brownies, ponieważ są łatwe w przygotowaniu i można do nich dodać wszystko, co się lubi, chociaż pierwotna wersja zawierał kawałki czekolady, najlepiej deserowej. Robiłam je jednak już z owocami, mieszanką czekolad, skórką pomarańczy, batonikami, czy bez niczego. Podawałam je z polewą czekoladową, lub kremem o tym samym smaku i naprawdę, ale to naprawdę każdy wariant był przepyszny. Jestem ciekawa jaki Ty wybierzesz i mam prośbę, jeśli je przygotujesz daj mi znać jak wyszło <3

Okej. Ostatnio zaszalałam i kupiłam kolorowe papilotki w białe kropeczki, bo pomyślałam, że idealnie nadadzą się do wiosennych wypieków i, że są meega słodkie. Okazały się trochę kiczowate, dlatego używam ich do próbnych babeczek (jak bananowe i jogurtowe, o których wspominałam na InstaStory), ale nie mogę oprzeć się pokusie, żeby upiec moje czekoladowe cudeńka właśnie w takich papilotkach.

Babeczki te napawają mnie cudownymi wspomnieniami, podczas ich robienia zawsze mam banana na twarzy, a sam zapach przenosi mnie najczęściej do akademickiej kuchni, w której spędzaliśmy bardzo dużo czasu, zwłaszcza gdy ją wyremontowali ;)

Zaczynamy!

Czekoladowe muffiny

Skladniki:

  • 300 g mąki;
  • 200 g czekolady;
  • 170 ml mleka;
  • 150 g masła;
  • 2 jajka;
  • 1 szklanka cukru;
  • 3 łyżki kakao;
  • 1 łyżka cukru wanilinowego;
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia;
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej;

Przygotowanie:

  1. Masło rozpuść i wystudź.
  2. Czekoladę pokrój w małe kawałeczki i odłóż.
  3. Mąkę razem z sodą, proszkiem do pieczenia i kakao przesiej do miski.
  4. Do mieszanki mąki dodaj cukier i cukier wanilidowy, wymieszaj.
  5. W drugiej misce zmiksuj jajka z mlekiem.
  6. Masę jajeczną dolej do suchych składników i wymieszaj szpatułką.
  7. Dolej wystudzone masło i mieszaj do połączenia.
  8. Dosyp pokrojoną czekladą i delikatnie wymieszaj.
  9. Przelej ciasto do papilotek ułożonych w blaszce lub foremkach do babeczek, mniej wiecej do 3/4 wysokości.
  10. Wstaw muffiny do piekarnika nagrzanego do 190℃ na 20-22 minuty, do mokrego patyczka.

Dobre rady:

  • Zamiast 3 łyżek kakao możesz użyć 2 łyżki kakao i 1 łyżkę kawy rozpuszczalnej, wtedy muffinki nabiorą wyrazistego, delikatnie wytrawniejszego smaku.
Smacznego! <3

Komentarze

Lubiane