Bananowe "brownie"

Cześć!
Pisałam, że szykuje się przepis na gruszkową szarlotkę, ale przed wyjazdem do Szkocji miałam trochę spraw do załatwienia i niestety zabrakło mi czasu na pieczenie.
Teraz, po pierwszym tygodniu spędzonym w tym pięknym kraju, przy okazji wolnego, zabrałam się do roboty i zrobiłam kolejną wersję brownie.


Niestety tym razem wyszło trochę zbyt płaskie, ale to nie wina tego, że nie wyrosło, a raczej zbyt dużej blaszki.
"Brownie" bananowe
Składniki:
  • 2 dojrzałe banany; 
  • 2 jajka;
  • 2 tabliczki gorzkiej czekolady; 
  • 1 szklanka mąki; 
  • 3/4 szklanki ciepłego mleka;
  • 1/2 szklanki cukru;
  • 1/4 szklanki oleju;
  • 4 łyżki kakao;
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia;
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej.

Przygotowanie:
  • Banany za pomocą widelca rozgnieć w misce. 
  • W osobnej misce przesiej mąkę, kakao, sodę oczyszczoną i proszek do pieczenia. 
  • Następnie dodaj cukier i cynamon i połącz składniki. 
  • Mleko podgrzej na niewielkim ogniu. 
  • Czekoladę pokrój na kawałki i cześć z niej dodaj do mleka - mieszaj aż do momentu gdy się rozpuści. 
  • Do bananów dodaj jajka, olej, mleko i zblenduj.
  • Do suchych składników przelej masę bananową i połącz łyżką. 
  • Do ciasta dodaj pokrojoną czekoladę i wymieszaj. 
  • Blachę wyłóż papierem do pieczenia lub natłuść i podsyp mąką.
  • Ciasto wyżej do blachy i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 st. C na 40 minut.
Dobre rady
  • Blacha, której użyłam miała wymiary 
  • Jeśli Twoja blacha jest tak samo dużą jak moja, piec wystarczy 25 minut.
Usłyszałam, że ciasto jest idealnie zbalansowane smakowo: nie za słodkie, smak bananów bodkręciły kawałki gorzkiej czekolady.

Mam nadzieję, że przepis przypadł Ci do gustu :)

Do usłyszenia! :)

Komentarze

Lubiane