Ciasto marchewkowo-owsiane

Cześć!
Miło, że tu jesteś :) ostatnio miałam trochę czasu na pieczenie, ale mniej na podanie przepisu, więc zgromadziłam lekki zapas pysznych pomysłów i smakowitych zdjęć, pisząc nieskromnie ;)
Ostatnio na IG zapytałam, który przepis ma pojawić się pierwszy i wypadło na ciasto.

Kiedyś już robiłam ciasto marchewkowe i o ile się nie mylę chyba nawet dwa razy. Jednak za każdym razem trochę inaczej - zupełnie jak z szarlotką ;) tym razem chciałam być bardziej fit ;) więc zainspirowałam się przepisem z bloga Dominiki,  tipsforwoman.pl
Ciasto marchewkowo - owsiane
Składniki:
  • 2 szklanki startej marchewki;
  • 2 jajka;
  • 3 łyżki oleju;
  • 1/2 szklanki soku pomarańczowego;
  • 1 i 1/4 szklanki płatków owsianych górskich;
  • 1/2 szklanki mąki pszennej;
  • 1/3 szklanki cukru;
  • 1 i 1/2 gorzkiej czekolady; 
  • Kilka sztuk posiekanych orzechów włoskich;
  • 1 łyżeczka cynamonu;
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli;
  • Skórkę startą z jednej pomarańczy. 
Sposób przygotowania:
  • W misce połącz ze sobą mąkę, cynamon, proszek do pieczenia i płatki owsiane.
  • Dodaj cukier i sól i dokładnie wymieszaj.
  • Do osobnego naczynia wlej sok z pomarańczy, olej i roztrzepane jajka. 
  • Mokre składniki przelej do suchych i mieszaj do połączenia.
  • Kiedy ciasto ma już ładną konsystencję, dodaj odcedzoną wcześniej marchewkę, skórkę z pomarańczy i posiekane orzechy. 
  • Całość wymieszaj dokładnie łyżką i wylej na wysmarowaną tłuszczem i posypaną płatkami owsianymi blaszkę i wstaw do piekarnika nagrzanego do 170 st. C na ok. 40 minut.
  • Kiedy ciasto się upiecze, wyciągnij je z piekarnika i ostudź. 
  • Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej i polej nią spod ciasta.
  • Przed włożeniem do lodówki posyp delikatnie solą morską. 

Dobre rady:
  • Do ciasta możesz dodać kakao albo pokrojone kawałki czekolady.

Ciasto, które zrobiłam może się też sprawdzić w postaci batoników śniadaniowych :)
Do usłyszenia! :)

Komentarze

Lubiane