Piernikowo- pomarańczowe brownie

Cześć!
Okres zimowy to dla mnie wspaniały czas, ponieważ bez żadnych wyrzutów sumienia mogę dodawać cynamon dosłownie do wszystkiego :)

Tym razem mam dla Ciebie kolejną interpretację mojego klasycznego browanie, tym razem w odsłonie świątecznej, zarówno przez smak, jak i kształt.
Do dzieła!
Trudno mi uwierzyć, że ten miesiąc i w ogóle cały 2018 rok już się kończy. Pamiętam jak jeszcze niedawno robiłam podsumowanie  2017, a teraz przygotowuję zdjęcia na tegoroczny wpis końcowy, który jak zwykle będzie dostępny pierwszego grudnia.

Myślę, że na spokojnie w tym miesiącu na blogu pojawią się 3 przepisy, więc wyczekuj na jeszcze jeden. Podpowiedź jest taka, że łączy się on z szampańską zabawą ;)

Już nie przedłużając podaję Ci przepis na

Piernikowo- pomarańczowe brownie

Składniki:

  • 300 g czekolady (200 gorzkiej i 100 mlecznej)
  • 200 g masła;
  • 6 jajek;
  • skórka z 1 pomarańczy;
  • sok z 1/4 pomarańczy
  • 1 szklanka mąki;
  • 3/4 szklanki cukru;;
  • 2 łyżeczki cynamonu;
  • 2 łyżeczki przyprawy korzennej lub przyprawy do piernika;
  • 1/2 łyżeczki imbiru;
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej.

Przygotowanie:

  • Masło i czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej i odstaw do wystygnięcia.
  • Do stygnącej masy czekoladowej dodaj przyprawy: cynamon, imbir i gałkę muszkatołową oraz sok i startą skórkę z pomarańczy.
  • Do miski wbij jajka i miksuj je stopniowo dodając cukier. Całość miksuj do napuszenia.
  • Do masy jajecznej dodaj mąkę i przyprawę korzenną i dokładnie wymieszaj.
  • Wystudzoną masę czekoladową przelej do ciasta i całość dokładnie wymieszaj.
  • Ciasto przelej do blachy wyłożonej papierem do pieczenia i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 st. C na ok 20-25 minut.
Uwielbiam brownie i uwielbiam cynamon, więc chętnie zajadam się tym ciastem.
Chociaż muszę przyznać, że to pomarańczowa nuta jest bardziej wyczuwalna. Zrobiłam to specjalnie, ponieważ mój Ukochany za cynamonem nie przepada- nie rozumiem tego, ale go kocham i szanuję jego fanaberie.
Mam nadzieję, że wypróbujesz ten przepis ;)

Do usłyszenia! :)

Komentarze

Lubiane