Rozgrzewająca kawa z cynamonem i kardamonem

 Cześć!

Nowy rok przywitałam przeziębieniem... W sumie u mnie to normalne i właśnie stan mojego zdrowia skłonił mnie dzisiaj do zrobienia sobie rozgrzewającej kawy. Muszę przyznać, że lekko inspirowałam się przepisem sprzed kilku lat, który możesz znaleźć klikając TUTAJ.

Mam nadzieję, że ten rok będzie dużo lepszy od 2020 i uda mi się stworzyć dla Ciebie więcej przepisów. Nawet jeśli nie będę miała piekarnika przez dłuższy czas (a na to się zapowiada) obiecuję, że postaram się przygotować coś bez pieczenia, albo jakiś fajny napój.

A teraz zapraszam Cię do zapoznania się z pierwszym przepisem opublikowanym w 2021 roku. :)

Pisząc ten przepis siedzę na łóżku przy laptopie owinięta jeszcze świątecznym kocykiem trzymając moją kocicę na kolanach- sprawdza się ona jako żywy termofor <3
Jest ósmy stycznia, a za oknem piękna zima, która jest jedną z moich ulubionych pór roku. Koło mnie, na parapecie stoi kubek wypełniony wodą z cytryną i miodem, ponieważ jak najszybciej chcę pozbyć się przeziębienia, które najpierw złapało moją Mamę, a teraz przeszło na mnie. Swoją drogą kubek też jest świąteczny ;)

Rozgrzewająca kawa z cynamonem i kardamonem

Składniki:

  • 250 ml mleka;
  • filiżanka mocnej kawy;
  • 2 łyżki kakao;
  • 1 łyżka miodu;
  • 1 laska cynamonu;
  • kilka ziaren kardamonu, lub 1/2 łyżeczki sproszkowanego kardamonu;
  • 1/2 łyżeczki cukru z wanilią;

Przygotowanie:

  1. Zaparz kawę, ja swoją przygotowałam w kawiarce.
  2. Do rondelka wlej mleko, dodaj cynamon i kardamon i chwilę podgrzewaj.
  3. Gdy temperatura mleka wzrośnie dodaj kakao i cukier z wanilią- mieszaj do uzyskania jednolitego płynu. Gotuj przez kilka minut na najniższej mocy palnika.
  4. Zdejmij z ognia, odczekaj chwilę po czym dodaj miód i wymieszaj.
  5. Całość przelej do kubków przy użyciu sitka.
  6. Do napoju mlecznego dolej kawę i wszystko razem wymieszaj.

Dobre rady:

  1. Pamiętaj, żeby nie dodawać miodu do wrzątku- straci swoje właściwości.
  2. Jeśli chcesz się bardziej rozgrzać możesz dodać 1/3 łyżeczki pieprzu kajeńskiego.

Jak wiesz, jestem ogromną fanką cynamonu, więc do mojej kawy poza laską cynamonu dodałam jeszcze pół łyżeczki sproszkowanego, żeby wzmocnić jego smak <3

Życzę Ci samych słodkości i dobrego humoru w nowym roku.

Do usłyszenia! <3

Komentarze

Lubiane