Babka "zebra" #yearofchocolate

Cześć!

Mamy kolejny dzień miesiąca, kolejny dzień naszego czekoladowego wyzwania i kolejny dzień, w którym wszędzie pachnie słodkościami.
Dzisiaj zrobiłam dwukolorową babkę, a teraz czekam aż wystygnie, żeby móc ją spróbować, tak... wiem... jedzenie w takich późnych godzinach to grzech, ale ej... czekolada ;)



Jak już pisałam, ciasto pachnie obłędnie i jeżeli wyjdzie tak dobre, jak te sprzed lat mojej Babuni, będę dzisiaj chyba najszczęśliwszą osobą na świecie :D


Przepis na babkę "zebra"

Składniki na ciasto:

  • 2 i pół szklanki + 3 łyżki mąki pszennej;
  • 5 jajek;
  • 1 szklanka cukru;
  • 1 szklanka oleju;
  • 1 szklanka wody gazowanej;
  • 3 łyżki kakao;
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia;

Składniki na polewę:

  • 100 g gorzkiej czekolady;
  • 100 g mlecznej czekolady;
  • 2 łyżki masła;
  • 4 łyżki śmietanki 30%.

Przygotowanie ciasta:

  • Białka utrzyj na sztywną pianę stopniowo dodając cukier.
  • Dodaj po jednym żółtku ciągle miksując.
  • Wsypuj stopniowo 2 i pół szklanki mąki wymieszanej z proszkiem do pieczenia i miksuj na najniższych obrotach.
  • Następnie, ciągle mieszając naprzemiennie, porcjami wlewaj olej i wodę.
  • Ciasto podziel na 2 równe części do jednej dodaj kakao, do drugiej 3 łyżki mąki i dokładnie wymieszaj.
  • Tortownicę wyłóż papierem do pieczenia i łyżką wyłóż do niej na przemian czarne i białe ciasto.
  • Włóż do piekarnika nagrzanego do 180 st. C na ok 60 minut.

Przygotowanie polewy:

  • W kąpieli wodnej roztop czekoladę i masło.
  • Gdy składniki się rozpuszczą dodaj śmietankę i mieszaj.
  • Po jej wystygnięciu polej ciasto.
Moje wyszło tak:



Ciasto zamiast udekorować polewą, możesz posypać cukrem pudrem.
Koniecznie też pamiętaj o robieniu przerw w miksowaniu, ponieważ jest go dużo, a chyba nie chcesz, żeby przegrzał Ci się mikser ;)

Mam nadzieję, że, gdy zrobisz to ciasto, będzie Ci smakowało.
Ja zabieram się teraz za degustację mojego :)


Do zobaczenia :) 

Komentarze

  1. Pamietam jak moja Babcia coś podobnego piekła:-). Przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam Zebrę kilka razy, raz mi kompletnie nie wyszła i się zniechęciłam. Muszę spróbować ponownie, bo ciasto jest bardzo dobre :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też na pewno spróbuję zrobić raz jeszcze, żeby było lepsze i lepsze i lepsze niż poprzednie :)

      Usuń
  3. Super, wykorzystam go rownież!
    + zapraszam na mojego bloga- blousforyou

    OdpowiedzUsuń
  4. Jadłam kiedyś sernik zebrę. Pyszny i łatwy do zrobienia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje ulubione ciasto robione przez Babunię to izaura - sernik czekoladowy ❤
      U nas wygląda podobnie do zebry, bo ciasto mieszamy z twarogiem, gdy już są na blaszce :)

      Usuń
  5. Pychotka, uwielbiam takie ciacha i będę musiała zrobić :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Lubiane