Tort z kremem czekoladowym #yearofchocolate

Cześć!

Ostatnio mój Tatuś miał urodziny, a że jestem kochaną córeczką, postanowiłam zrobić z tej okazji tort. A nawet więcej - dałam Tacie możliwość wybru jednego spośród siedmiu przepisów z mojej cudownej książki. Ma to szczęście, że spośród moich najbliższych urodziny ma jako pierwszy :)

czekolada, pies, Afra, książka



W każdym razie, tort wyszedł smaczny. Może nie był idealny a kremu wyszło za mało, ale i tak nam smakował :)
Myślę, że winą, tym razem, można obarczyć rozmiar tortownicy. Dlatego też przy następnym pieczeniu zainwestuję w trochę mniejszą.


Przepis na tort z kremem czekoladowym

Składniki na biszkopt:

  • 3/4 szklanki mąki pszennej;
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej; 
  • 5 jajek;
  • 1/2 szklanki cukru;
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia. 

Składniki na krem:

  • 100 g czekolady mlecznej;
  • 3/4 szklanki śmietanki 30%.

Skladziki na poncz:

  • 3/4 szklanki wystawionej mocnej herbaty; 
  • 1 łyżka rumu. 

Przygotowanie:

  • Mąkę przesiewowe i wymieszaj z proszkiem do pieczenia. 
  • Białka ubijania na sztywna pianę, wsyp cukier i ubijaj aż się rozpuści. 
  • Dodawaj pp 1 żółtku, nie przerywając ubijania. 
  • Wsyp mąkę i delikatnie wymieszaj ją z pozostałymi składnikami za pomocą łyżki. 
  • Tortownicę wyłoż papierem do pieczenia i przelej do niej ciasto.
  • Piecz ok 35-45 minut w temperaturze 160 st. C. 
  • Po upieczeniu biszkopt ostudź i przekrój na 3 krążki. 
  • Teraz czas na krem. W kąpieli wodnej rozpuść czekoladę, wlej śmietankę i mieszaj do uzyskania jednolitej konsystencji.
  • Odstaw do osiągnięcia. 
  • Po przestudzeniu ubij na gładką masę. 
  • Krążki biszkoptu nasącz ponczem, ułóż jeden na drugim przekładając kremem.
  • Pozostałym kremem posmaruj tort urodzinowy go schlodź. 
Mój torcik wyszedł tak:


ale następnym razem będzie lepiej- musi być!


Do zobaczenia :)



Komentarze

  1. Gdyby nie ten rum w składzie, i dla mnie tort byłby idealny...;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rum można zastąpić innym alkoholem, a jeżeli wolisz bez to pomiń ten krok i poncz zrób z samej herbaty albo kawy :)

      Usuń
    2. Lubię torty czekoladowe :) Ten też mi się podoba

      Usuń
  2. Ja przygodę z tortami zaczęłam rok temu, pierwszy był dla teścia :) tiramisu w formie tortu! Piękny prezent!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam, że samodzielnie przygotowane słodkości są zdecydowanie fajniejsze niż obdarowanie kogoś kupnymi słodyczami :)
      Chociaż dostanie ulubionych pralinek lub czekolady też przywołuje uśmiech na twarzy ;)

      Usuń
  3. Wszystkiego najlepszego dla taty :) Wieki całe nie jadłam tortu czekoladowego :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Lubiane