Brownie z ciasteczami #yearofchocolate

Cześć!

Wybacz, że piszę trochę później niż miałam, jednak nie mogłam znaleźć chwili, żeby tu zajrzeć- mam za sobą intensywny tydzień i egzamin z podstaw komunikacji społecznej :)
Ale już jestem i mam dla Ciebie przepis na brownie, które jest chyba najprostszym ciastem na świecie. Nie potrzeba wiele składników i można eksperymentować z dodatkami. To ciasto w tej odsłonie robiłam pierwszy raz, ale mój sprawdzony przepis możesz znaleźć wchodząc na Weel Atelier.

książka, czekolada, kot, słodkości, chocolate

To ciasto jest idealne z mlekiem. Nie ma go w sobie i jest bardzo słodkie :)
Zaliczam się do tych osób, które są fanami brownie, a Ty?

brownie z ciasteczkami, książka

Przepis na brownie z ciasteczkami

Składniki:

  • 150 g mąki pszennej;
  • 4 jajka;
  • 3/4 szklanki brązowego cukru;
  • 1 kostka miękkiego masła;
  • 200 g gorzkiej czekolady (2 tabliczki);
  • 2 łyżki kakao;
  • 100 g biszkoptów lub herbatników;
  • wiórki kokosowe do posypania.

Przygotowanie:

  • Mąkę przesiej do miski i wymieszaj z kakao.
  • Czekoladę połam na kawałki, wrzuć do rondelka i na małym ogniu rozpuść z masłem.
  • Wsyp cukier, wymieszaj i odstaw do wystygnięcia.
  • Lekko wystudzoną masę przelej do miski, wbijaj po jednym jajku i ucieraj.
  • Wsyp mąkę z kakao i wymieszaj, a potem dodaj pokruszone biszkopty lub herbatniki i połącz wszystko razem mieszając.
  • Blachę wyściel papierem do pieczenia i wyłóż na nią ciasto.
  • Wyrównaj i włóż do piekarnika rozgrzanego do 160-170 st.C na 35-40 minut.
  • Wyciągnij z piekarnika i wystudź, a potem wstaw na kilka godzin do lodówki (moje stało całą noc).
  • Przed podaniem posyp ciasto wiórkami kokosowymi (ja pominęłam ten krok).
Moje ciasto prezentuje się tak:
ciasteczka, czekolada, ciasto, brownie

I już standardowo, smakowało wszystkim, którzy je jedli ;)
Część blachy pojechała z moją Mamą i Bratem do Kwidzyna i mam nadzieję, że zasmakuje reszcie Rodzinki.


Nie wiem jak Ty, ale ja uwielbiam brownie. Jest to idealne ciasto do zrobienia na czekoladową pokusę, ponieważ robi się je bardzo szybko (ok. godzinki z pieczenie) i wychodzi zawsze pysznie. Jest bardzo słodkie, więc polecam je sobie dawkować :)

ciasteczka, brownie, czekolada, smakołyki

Do zobaczenia! :) 

Komentarze

Prześlij komentarz

Lubiane