Wesołe pieguski #yearofchocolate

Cześć :)

Dzisiaj rozpoczynamy naszą podróż. Pierwszym przystankiem będą wesołe pieguski, czyli pyszne ciasteczka z czekoladą.
Są idealne do kawy, herbaty, mleka... Do wszystkiego.
Pomyślałam, że nadadzą się na pierwszy wypiek w nowym roku, ponieważ życzę Ci, aby 2017 był dla Ciebie... wesoły :)


kot, wypieki, ciasteczka, książka kucharska





Przepis na wesołe pieguski

wypieki, czekolada, ciasteczka

Składniki:

  • 300 g mąki pszennej;
  • 120 g cukru pudru;
  • 1 kostka masła;
  • 2 łyżki śmietanki;
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia;
  • 100 g czekoladowych kropelek*;
  • szczypta soli.
*wiem, że można je znaleźć w Lidlu, ja moje kupiłam na Allegro

Przygotowanie:

  • Mąkę przesiej do miski i wymieszaj z proszkiem do pieczenia i solą.
  • Za pomocą miksera masło utrzyj z cukrem na puszystą masę.
  • Dodaj śmietankę i miksuj jeszcze chwilę.
  • Wsyp mąkę wymieszaną z proszkiem i solą i miksuj do uzyskania gładkiej konsystencji.
  • Z wyrobionego ciasta odrywaj niewielkie porcje, uformuj z nich kulki, następnie spłaszcz je i ułóż na blaszce wyłożonej wcześniej papierem do pieczenia.
  • Układaj je tak, aby zachować odstęp, ponieważ pod wpływem ciepła, ciastka się rozrosną.
  • Przygotowane ciasteczka udekoruj kropelkami czekoladowymi- tutaj możesz popisać się kreatywnością :).
  • Udekorowane ciasteczka włóż do piekarnika nagrzanego do 180 st. C i piecz około 12 minut.
  • Przed podaniem wystudź.
Moje ciasteczka wyglądają tak:

ciasteczka, wypieki, czekolada, masło


Dekorować je pomógł mi mój ukochany, a zajadali się wszyscy :)

Przepis jest bardzo przyjemny- prosty i szybki w zrobieniu oraz świetny w smaku- chociaż troszeczkę się przeraziłam, gdy masło nie chciało utrzeć mi się z cukrem pudrem. Muszę jednak przyznać, ze to moja wina, ponieważ nie dałam mu odleżeć poza lodówką, więc było bardzo twarde :).
Pamiętaj, żeby nie zrobić tego samego błędu i wyciągnij masło z lodówki trochę szybciej, żeby mogło zmięknąć.

Mam nadzieję, że zrobienie tych pyszności sprawi Ci tyle frajdy, co mnie.
Będzie mi bardzo miło, jeżeli podzielisz się swoimi wrażeniami w komentarzu i wspomnisz o bake it cozy swoim przyjaciołom, których zaprosisz na kawę i wesołe pieguski ;)

czekolada, ciasteczka, pieguski, wypieki


Do zobaczenia :)

Komentarze

Prześlij komentarz

Lubiane