Sernik z białą czekoladą na kruchym spodzie #yearofchocolate

Cześć!

Jak mijają Ci Święta? Ja jestem z siebie dumna, ponieważ udało mi się znaleźć umiar w jedzeniu i chodzę najedzona, ale nie przejedzona, jak to bywało w innych latach :D
W tym roku, jak zawsze zrobiłam sałatkę z tuńczyka i królową Wielkanocy- sałatkę warzywną. A ze słodkości przygotowałam babkę cytrynową, mazurka z masą kajmakową i sernik z "Czekolady". Każdy z wypieków wykonywałam pierwszy raz w życiu i, jeżeli inne wyszły tak smaczne jak sernik z dzisiejszego posta, to będę bardzo zadowolona :)
biała czekolada, sernik, ciasto, czekolada

Ciasto przygotowywałam wczoraj o piątej nad ranem. Co prawda miałam to robić wcześniej, ale przed świętami zrobiłam inne rzeczy do jedzenia, a później już nie dopchałam się do kuchni :D

Wykorzystałam sytuację, gdy wszyscy jeszcze spali i cała kuchnia była moja!

Przepis na sernik z białą czekoladą na kruchym spodzie

Składniki:

ciasto:

  • 2,5 szklanki mąki pszennej;
  • 1 jajko;
  • 1 żółtko;
  • 200 g schłodzonego masła;
  • 3 łyżki kakao;
  • 1 łyżka cukru z wanilią (ja użyłam zwykłego cukru wanilinowego);
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia;

masa:

  • 800 g mielonego białego sera;
  • 4 jajka;
  • 200 g białej czekolady;
  • 1/3 szklanki śmietanki 12% (ja nie mogłam nigdzie znaleźć właśnie takiej, a w lodówce mieliśmy śmietankę 42%, użyłam jej i nie było źle :));
  • 1 łyżka cukru z wanilią (podobnie jak w cieście- cukier wanilinowy).
bake it cizy, czekolada, sernik, ciasto

Przygotowanie:

  • Masło posiekaj, dodaj przesianą mąkę, cukier, cukier z wanilią, kakao, proszek do pieczenia, jajko, żółtko i szybko zagnieć ciasto. Szczerze powiem, że to wcale nie jest takie łatwe :D ciasto bardzo się kruszy i, przynajmniej mi, nie udało się zagnieść tak, żeby było zbite.
  • Zagniecione ciasto podziel na dwie części w proporcji 1/3 i 2/3, zawiń w folię i włóż na 30 minut do zamrażalnika.
  • Kiedy ciasto się mrozi, przygotuj masę. Podgrzej śmietankę, dodaj białą czekoladę i wymieszaj. Gdy się ze sobą połączą odstaw do wystudzenia,
  • Jajka ubij, dodaj schłodzoną czekoladę ze śmietaną.
  • Dodaj ser i cukier z wanilią, wymieszaj (możesz użyć miksera, ja wszystko przygotowywałam ręcznie, żeby nie obudzić domowników).
  • Formę wyłóż papierem do pieczenia, 2/3 ciasta rozwałkuj i wyłóż na spód, zalej je masą serową, a potem na dużych oczkach zetrzyj resztę ciasta i wyłóż na sam wierzch.*
  • Ciasto włóż do piekarnika nagrzanego na 170 st. C i piecz ok. godziny.
*Jeżeli chodzi o rozwałkowanie tego ciasta, jest to trudniejsze niż samo go zagniatanie, dlatego ja wyłożyłam je na blachę z papierem do pieczenia ugniotłam ręką i wyrównałam małym wałeczkiem już w blaszce.

Przygotowanie ciasta nie należało do najłatwiejszych, ponieważ składniki nie chciały połączyć się w zbitą masę i musiałam zagniatać je naprawdę długo, ale efekt końcowy jest warty takiego poświęcenia :D Masa serowa jest delikatna i słodka, ale nie mdła, ciasto choć kruche przyjemnie wilgotne, a kruszonka na wierzchu krucha. Mojemu Bratu i mi przypomina batoniki z Nestle, te zrobione z łatków czekoladowych sklejonych miodem z mlekiem na spodzie.

Ciasto idealnie nadaje się na święta. Przynajmniej u nas na świątecznym stole zawsze można znaleźć sernik- w różnej formie, najczęściej jest to Izaura mojej Babuni. Tym razem ja przejęłam inicjatywę i chciałam zrobić coś, czego jeszcze nigdy nie jedliśmy i udało się, bo wszyscy są zachwyceni, a dla mnie właśnie to jest najważniejsze :)
ciasto, czekolada, sernik, święta

Mam nadzieję, że przygotujesz ten przepis i, jeśli podzielisz się zdjęciem w internecie, oznaczysz je hashtagami #bakeitcozy i #yearofchocolate.

Do usłyszenia! :)

Komentarze

  1. Bardzo ładnie ten placuszek wyglada! Aż chciałabym go spróbować:)
    Chicofstylee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobno biała czekolada to samo zuo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zło, czy nie zło raz na jakś czas nie zaszkodzi, a jest pyszna :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Lubiane