Ciasto czekoladowe z masą serową #yearofchocolate

Cześć!

Tak mi zasmakował sernik z ostatniego przepisu, że na przywitanie maja postanowiłam upiec kolejne tego typu ciasto. Tym razem jednak nie jest na kruchym spodzie :)
Poza tym wydaje mi się, że pierwszy dzień wolny w tym miesiącu trzeba uczcić przyzwoicie :D. Co prawda majówka wskazywałaby raczej na grilla, ale pogoda nie jest odpowiednia do wychodzenia na dwór, a poza tym wszyscy moi znajomi i przyjaciele są zajęci.

ciasto, sernik, czekolada


Sugerując się zdjęciem ciasta w Czekoladzie, upiekłam je w tortownicy (średnica mojej to chyba 24 cm) i muszę przyznać, że był to strzał w dziesiątkę, ponieważ ciasto wyszło odpowiednio wysokie, a jedynym minusem, jaki zauważyłam była zbyt cienka warstwa sera i zastanawiam się czy przypadkiem nie była to wina twarogu jakiego użyłam (zamiast mielonego wzięłam zwykły ;)). Ale mimo tego nie można odmówić mu uroku zarówno w smaku, jak i wyglądzie.

ciasto, weel photography, bakeitcozy


Przepis na ciasto czekoladowe z masą serową

Składniki:

Ciasto:

  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej;
  • 4 jajka;
  • 3/4 szklanki cukru;
  • 3/4 kostki masła;
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia;
  • 100 g gorzkiej czekolady;
  • 2 łyżki rumu;
  • szczypta soli;

Masa:

  • 250 g mielonego białego sera;
  • 1 jajko;
  • 4 łyżki cukru pudru;
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego;

Polewa:

  • 150 g gorzkiej czekolady;
  • 1/2 szklanki śmietanki 30%.

Przygotowanie:

  • Masło i czekoladę roztop na bardzo małym ogniu i odstaw do wystygnięcia.
  • Jajka ubij z cukrem, a mąkę wymieszaj z proszkiem do pieczenia.
  • Kiedy masa czekoladowo-maślana wystygnie, przelej ją do miski, dodaj ubite jajka z cukrem, sól, mąkę z proszkiem do pieczenia i rum (ja zamiast rumu dałam olejek rumowy i ostrzegam, że cała 9 ml buteleczka to za dużo :D) i mieszaj łyżką do połączenia się składników.
  • Przygotuj masą: Ser zmiksuj z cukrem pudrem i cukrem wanilinowym, po chwili dodaj jajko i miksuj do uzyskania jednolitej masy.
  • Połowę ciasta wyłóż do formy wyścielonej papierem do pieczenia, nałóż na nią masę serową, którą następnie przykryj pozostałą częścią ciasta.
  • Delikatnie wymieszaj obie masy za pomocą patyczka lub widelca i wstaw ciasto do piekarnika nagrzanego do 180 st. C na 35-40 minut.
  • Po wyciągnięciu z piekarnika, ciasto wystudź, a gdy już wystygnie przygotuj polewę wsypując pokruszoną czekoladę i wlewając śmietankę do rondelka i podgrzewając na niewielkim ogniu aż się ze sobą połączą w gładką masę.
  • Jeszcze ciepłą polewę wylej na ciasto.

sernik, czekolada, weel


Jest to kolejne ciasto, które zaskoczyło mnie swoją konsystencją, które przy wykładaniu go do formy przypominała plastelinę. Jak już pisałam, użyłam też innego twarogu, a rum zastąpiłam olejkiem rumowym. Jaki był tego powód? Jeśli chodzi o twaróg, nie miałabym co zrobić z pozostałą resztą sera (750 g), a rum nie jest alkoholem, który można u mnie spotkać :D 

Tak czy inaczej, ciasto smakowało mojemu ukochanemu, mi i naszemu gościowi, więc jestem zadowolona i śmiało mogę Cię zachęcić do zrobienia go u siebie ;)

Do usłyszenia! :)

Komentarze

  1. Cóż za "przepyszny" blog :) przepisy już z nazwy brzmią smakowicie, a że czekolada jest najlepsza ze wszystkich słodyczy, to tym bardziej jestem przekonana, że prezentujesz tu same rarytasy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) ja również uwielbiam czekoladę i jestem przekonana, że przepisy przypadną do gustu innym czekoladoholikom i nie tylko :)

      Usuń
  2. ale bym zjadła! uwielbiam słodkości, a jeszcze towarzyszy mi ten co miesięczny kobiecy stan, więc i opchnęłabym całą blachę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam ciasta czekoladowe wszystkie !

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Lubiane