Francuska strucla #yearofchocolate

Cześć!

Wybacz, że nie zaglądałam tu tak długo, ale pochłonęła mnie praca i nie miałam zbyt dużo czasu na to, by coś upiec. Dzisiaj jednak dostałam dzień wolny i postanowiłam przygotować coś z czekolady. Chodziło mi po głowie jakiś ciasto, ale niestety w książce zostały same torty i ciasta z owocami, więc musiałam pożegnać się z tym pomysłem.
Zamiast tego wybrałam Francuską struclę,którą właśnie pałaszuję z moim ukochanym ;)





Deser nie jest trudny do przygotowania i potrzeba tylko kilka składników, ale efekt końcowy jest powalający ;)



Przepis na francuską struclę

Składniki:

  • 1 opakowanie ciasta francuskiego;
  • 100 g czekolady deserowej;
  • 30 g masła;
  • 100 g migdałów.

Przygotowanie:

  • Ciasto wyciągnij z lodówki 3 minuty przed przygotowaniem.
  • Roztop masło.
  • Rozwiń arkusz ciasta francuskiego na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
  • Na środek ciasta połóż tabliczkę czekolady (możesz ją posypać migdałami lub czymś innym).
  • Natnij ciasto pod kątem po bokach w odstępach ok. 2 cm.
  • Nakładaj ciasto na czekoladę na przemian z prawej i lewej strony.
  • Ciasto posmaruj roztopionym masłem i posyp migdałami (ja ich nie miałam, więc użyłam orzeszków ziemnych solonych).
  • Całość wstaw do piekarnika nagrzanego do 200 st. C i piecz 30 minut.
  • Po tym czasie wyciągnij i odstaw do wystygnięcia.
Moja strucla wygląda i smakuje pysznie ;) Mam nadzieję, że ta Twoja, jeśli zdecydujesz się ją zrobić będzie równie smakowita.
Pamiętaj, że możesz użyć do niej czekolady z dodatkami, np orzechami lub kokosowej, ale nie radzę wybierać takiej z nadzieniem, bo ono za bardzo się rozpuści.



W dzisiejszym poście dodaję zdjęcia zrobione telefonem, bo mój aparat zachorował, albo... umarł :( 



Jak zwykle zachęcam do oznaczania mnie przez #bakeitcozy w razie gdybyś planował(a) przygotować ten przepis ;)

Do zobaczenia! :)

Komentarze

  1. Ale narobiłaś smaka! Przepis prosty i z pewnością pyszny, super :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się ;)
      Idealny na niezapowiedzianą wizytę gości oczywiście, jeśli masz w zapasie ciasto francuskie, albo sklep blisko domu :)

      Usuń
  2. Wygląda obłędnie - sama chętnie bym tego cuda spróbowała! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma na co czekać ;) Sklep, ciasto francuskie, czekolada i jazda :D

      Usuń
  3. Wczoraj kułam ciasto francuskie żeby zrobić rogaliki ze szpinakiem, ale zmieniam zdanie. Ciasto francuskie z czekolada to jest to :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam połączenie ciasta francuskiego i szpinaku, ale gdybym miała wybrać, zdecydowałabym się na wersję słodką :)
      Smacznego! ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Lubiane