Lody miętowe z czekoladą #yearofchocolate

Cześć!

Mamy już za sobą maj, co Ty na to?
Nie wiem jak Tobie, ale mi te miesiące mijają z prędkością światła, a skoro dzisiaj mamy już ostatni dzień maja, to z tej okazji zrobiłam lody ;) I to nie byle jakie, bo orzeźwiające miętowe (ulubione mojego ukochanego).
To w sumie trochę zabawne, bo gdyby spojrzeć na to z odpowiedniej strony, to wychodzi, że przynoszę pracę do domu :D



Od razu muszę powiedzieć, że jest to deser, który robi się bardzo długo- ok. godziny samego przygotowywania i ok 4 godzin zamrażania z cogodzinnym mieszaniem, więc jeśli chcesz go zrobić, nie popełniaj mojego błędu i nie zaczynaj po 20 :D


Przepis na lody miętowe z czekoladą

Składniki:

  • 1 szklanka listków mięty;
  • 2 szklanki śmietanki 30 lub 36%;
  • 1 szklanka niesłodzonego skondensowanego mleka;
  • 4 żółtka;
  • 1/2 szklanki cukru;
  • 50 g gorzkiej czekolady.

Przygotowanie:

  • Listki mięty umyj, osusz i zblenduj lub drobno posiekaj.
  • Śmietankę i mleko wlej do rondelka z grubym dnem, dodaj miętę i połowę cukru. Wszystko podgrzewaj na średnim ogniu do momentu rozpuszczenia się cukru, nie pozwalaj, żeby się zagotowało.
  • Odstaw masę do wystygnięcia.
  • Żółtka z pozostałym cukrem ubij do białości i ciągle mieszając dodaj do przestygniętej masy miętowej.
  • Całość podgrzej i mieszaj aż całość zgęstnieje (pamiętaj, że nie może się zagotować), a następnie odstaw do wystygnięcia.
  • Gdy masa stygnie, czekoladę zetrzyj na tarce o grubych oczkach.
  • Po wystygnięciu połącz masę z czekoladą i przełóż do plastikowego pojemnika.
  • Całość zamknij i wstaw do zamrażalnika na ok. 4 godziny.
  • Co godzinę dokładnie przemieszaj lub zmiksuj lody.
Przyznam szczerze, że moja masa nie chciała zgęstnieć (prawdopodobnie przez to, że dałam 30 ml śmietanki więcej), więc musiałam trzymać ją w zamrażalniku trochę dłużej. Moje lody także nie mają zielonego koloru, ale to zasługa mniejszej ilości mięty- miałam tylko 1 szklankę świeżych liści.



Mimo wszystko te niedociągnięcia nie sprawiły, że lody są niesmaczne :)
Mają przyjemny śmietankowy smak z dodatkiem mięty i czekolady.

Mam nadzieję, że Ty również przygotujesz te lody i oznaczysz mnie na zdjęciu #bakeitcozy #yearofchocolate.

Do usłyszenia! :) 

Komentarze

  1. Czekolada i mięta idealnie do siebie pasują, zwłaszcza jak w chłodnej odsłonie. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  2. Mięta i czekolado to wspaniała połączenie !

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Lubiane