Tarta orzechowa z czekoladą #yearofchocolate

Cześć!

Tarty stały się ostatnio jednymi z moich ulubionych ciast, dlatego też robię je bardzo często.
W ostatnim poście napisałam dla Ciebie przepis na tartę z białą czekoladą i malinami, a z racji tego, że wiem iż wiele osób nie zalicza się do grona fanów białej czekolady, dzisiaj postanowiłam podzielić się z Tobą przepisem na tartę z czekoladą deserową.
Żeby tego było mało, ciasto jest cynamonowe, a co! :D
Przez tę przyprawę przywodzi ona na myśl święta, ale ja lubię święta i jakoś specjalnie nie przeszkadza mi jedzenie z korzennymi nutami, picie kakałka z miętą, czy nawet słuchanie świątecznych piosenek i nucenie kolęd latem.


W przypadku tej tarty ciasto robiłam troszeczkę inaczej, niż ostatnio. Teraz zamiast wyklejać blachę ciastem i chować do lodówki, po prostu zawinęłam je w woreczek i to zrobiłam. Po odpowiednim czasie ciasto wylądowało na blaszce i siup do gorąca.
Pachniało obłędnie, a mój gość, który akurat trafił na moment wyciągnięcia go z piekarnika nie mógł przestać zachwycać się aromatami unoszącymi się w kuchni (pozdrawiam, Lili <3).

Przepis na tartę orzechową z czekoladą

Składniki:

Ciasto:

  • 1 i 1/3 szklanki mąki pszennej;
  • 1 żółtko;
  • 1/4 szklanki cukru pudru;
  • 1/2 kostki schłodzonej margaryny;
  • 100 g zmielonych orzechów laskowych
  • 1/2 łyżeczki cynamonu;
  • orzechy laskowe do dekoracji;
  • tłuszcz do wysmarowania formy;

Masa:

  • 150 g czekolady deserowej;
  • 1 szklanka śmietanki;
  • 2 jajka.

Przygotowanie:

  • Mąkę przesiej i wymieszaj z cukrem pudrem.
  • Dodaj cynamon, żółtko, zmielone orzechy oraz margarynę.
  • Składniki posiekaj, szybko zagnieć ciasto, a następnie owiń je folią i włóż do lodówki na godzinę.
  • Do natłuszczonej formy wyłóż rozwałkowane wcześniej ciasto (albo urywaj po kawałku i wylepiaj nim formę).
  • Nakłuj je widelcem i wstaw do piekarnika rozgrzanego do 180 st. C na ok. 20 minut.
  • W czasie, gdy ciasto się piecze przygotuj masę: ubij jajka, a czekoladę drobno pokrój.
  • Czekoladę podgrzej w garnku ze śmietaną delikatnie mieszając, kiedy się rozpuści dodaj jajka ciągle mieszając aż masa zgęstniej. Pamiętaj o tym, by się nie zagotowała.
  • Po 20 minutach wyciągnij spód z piekarnika i lekko go ostudź.
  • Posmaruj lekko wystudzony spód ciasta masą czekoladową i wstaw do piekarnika rozgrzanego do 160 st. C na kolejne 15 minut.
  • Wystudzoną tartę udekoruj orzechami.
Do usłyszenia!

Komentarze

Prześlij komentarz

Lubiane