Tarta z malinami i białą czekoladą #yearofchocolate

Cześć!

Jak tam w ostatni dzień lipca?
Przygotowałam dla Ciebie tartę z białą czekoladą i malinami- mmmm... pyszne :D
Ciasto jest idealne na letnie dni.





Zrobienie tego ciasta zajęło mi trochę czasu, ale bynajmniej nie przez to, że musiałam je długo robić, a przez mieszkanie w akademiku, gdzie na piętro mamy jedną kuchnię, w której jest tylko jeden piekarnik.
Cała historia była dla mnie wstrząsająca :D Chociaż tak naprawdę pewnie chodzi o to, że troszeczkę przypalił mi się spód.

Tartę robi się w bardzo prosty sposób, a cała trudność pojawia się w momencie wykładania ciasta do blaszki. Jest to kruche ciasto więc, jak sama nazwa skazuje, kruszy się. Są dwa sposoby na uporanie się z nim:
1. Wałkujesz ciasto na papierze do pieczenia i delikatnie przekladasz do blaszki.
2. Urywasz po kawałku i wkładasz do blaszki ugniatając je równo, a potem wyrównujesz małym wałeczkiem.

Przepis na tartę z malinami i białą czekoladą

Składniki:

Ciasto:

  • 150 g mąki pszennej;
  • 3 łyżki cukru;
  • 1/2 kostki schłodzonego masła;
  • szczypta soli;
  • tłuszcz i bułka tarta do przygotowania formy;
  • cukier puder do posypania tarty;

Nadzienie:

  • 250 g malin;
  • 3/4 szklanki śmietanki 30%;
  • 100 g białej czekolady;
  • 3 jajka.

Przygotowanie:

Ciasto:

  • Mąkę pszesiej, masło posiekaj i dodaj do mąki.
  • Dodaj cukier, 1 łyżkę zimnej wody i sól. Całość szybko zagnieć.
  • Blaszkę natłuść i oprusz bułką tartą.
  • Zagniecionym ciastem wylep spód i boki blaszki, a następnie nakłuj widelcem.
  • Całość nakryj folią spożywczą i wstaw do lodówki na 30 minut. 
  • Po tym czasie piecz ciasto przez 15-20 minut w temperaturze 180 st. C.

Nadzienie:

  • Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej i wymieszaj ze śmietanką.
  • Odstaw do przestygnięcia.
  • Jajka delikatnie ubij w innej misce i dodaj je do wystudzonej masy czekoladowej.
  • Mieszaj do połączenia sie składników.

Całość:

  • Umyj i osoącz maliny i ułuż je na cieście.
  • Całość zalej masą czekoladową i wstaw do piekarnika na kolejne 15-20 minut*.
  • Upieczoną tartę wystudź, udekoruj kilkoma malinami i posyp cukrem pudrem.

*Jeżeli Twoje ciasto jest już odpowiednio upieczone, ustaw piekarnik na górne grzanie.



Moje ciasto wyszło delikatnie kruche, a masa czekoladowa i sok z malin dodały mu wilgotności. Całość była naprawdę fajnym połaczeniem białej czekolady i sezonowych owoców. Oczywiście możesz użyć innych owoców lub ciemnje czekolady, jak tylko sobie zażyczysz :)

Mam nadzieję, że przygotujesz tę tartę i będzie Ci smakowała. Pamiętaj, żeby poeksperymentować ze słodkością- dla mojego ukochanego była idealna, dla Dziadka za mało, a dla Brata za bardzo słodka :D

Do usłyszenia! :)

Komentarze

  1. Wolę trochę bardziej dietetyczne słodkości, ale z letnimi owocami jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyobrazam sobie zapach w domu, musi pachniec oblednie... Swietny przepis na niedzielny obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Choć na co dzień jem wegańsko to przyznam, że to ciasto wygląda bardzo smacznie :), pozdrawiam ciepło Daria | bezgrzesznarozpusta.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba nawet ja byłbym w stanie taką tartę stworzyć. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda smakowicie. U mnie w rodzinie babcia I ciocia pieka najlepsze ciasta. Ja jeszcze nie podjęłam takiego wyzwania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że to zrobisz- uwierz, że może się to stać idealnym sposobem na relaks :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Lubiane