Ciasteczka czekoladowe z orzechami #yearofchocolate

Cześć!

Zapowiedziałam na istagramie, że pojawi się tu przepis na przepyszne ciasteczka. Mam jednodniowe opóźnienie, bo wczoraj niestety już się nie wyrobiłam- wybacz.




Ciasteczka były moim spontanicznym wyborem, ponieważ chciałam zapełnić czymś smacznym moją przepiękną puszkę na 'cookisy' zakupioną w Biedronce :D
Wydaje mi się, że moje przepisy ostatnio są do siebie bardzo podobne, najpierw dwie tarty, teraz kolejna rzecz z orzechami...

Przepis na ciasteczka czekoladowe z orzechami

Składniki:

  • 170 g mąki pszennej;
  • 1 jajko;
  • 150 g brązowego cukru;
  • 1/2 kostki masła;
  • 100 g gorzkiej czekolady;
  • 50 g mlecznej czekolady;
  • 50 g orzechów włoskich;
  • 50 g orzechów laskowych;
  • 3-4 łyżki kakao;
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia.

Przygotowanie:

  • Obierz ze skórki i posiekaj wszystkie orzechy, a czekoladę drobno pokrój.
  • Mąkę przesiej do dużej miski, dodaj proszek do pieczenia i kakao i całość wymieszaj.
  • Masło utrzyj z cukrem na puszystą masę, a następnie dodać jajko i mąkę z dodatkami cały czas ucierając.
  • Gdy wszystkie składniki ładnie się połączą dodaj czekoladę i orzechy i dokładnie zmiksuj całość.
  • Z masy uformuj kuleczki wielkości orzecha włoskiego i układaj na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Zachowuj odstępy, ponieważ ciasteczka zwiększą swoją powierzchnię.
  • Wstaw je do piekarnika rozgrzanego do 180 st. C i piecz przez ok. 12 minut.

Dobre rady:

  1. Nie musisz używać orzechów, o których napisałam. Ja nie miałam laskowych, więc zastąpiłam je ziemnymi, natomiast włoskich nie dałam rady rozłupać 50 g, więc do całej masy dosypałam jeszcze trochę pestek dyni, słonecznika i skórki pomarańczy. Zwiększyłam też ilość mlecznej czekolady. Pamiętaj, jednak, że manipulując ilością dodatków musisz zachować odpowiednią proporcję, tak aby wszystkiego było odpowiednio (tutaj czekolada+orzechy/bakalie/dodatki=  250 g) w przeciwnym razie masa na ciastka może się źle łączyć.
  2. Moje ciastka nie chciały ze mną za bardzo współpracować i nie powiększyły się tak, jak myślałam, więc postanowiłam im pomóc i od razu po wyciągnięciu ich z piekarnika, delikatnie je docisnęłam.
  3. Jeśli wyjdą trochę twarde, nie przejmuj się- są pyszne, gdy moczy się je w mleku ;).

Mam nadzieję, że zainspirowałam Cię do upieczenia tych małych słodkości, jeśli tak koniecznie podziel się ze mną swoimi wypiekami oznaczając zdjęcia #bakeitcozy

Do usłyszenia! :)

Komentarze

  1. Wow, połączenie czekolady i orzechów włoskich, chyba nie potrafię sobie wyobrazić nic lepszego! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim rodzinnym mieście była kiedyś urocza kawiarenka, w której serwowali najlepszą czekoladę do picia, do wyboru z chili lub orzechami włoskimi. Zawsze stawiałam na tę drugą opcję <3

      Usuń
  2. Aż mi ślinka pociekła na ich widok - strach się bać, bo by było, gdybym poczuła zapach...:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze przyznam, że nie mogłam przestać wąchać moich dłoni, gdy je przygotowywałam, a mój ukochany patrzył na mnie jak na wariatkę :D
      Zrozumiał dopiero, gdy dałam mu "niuchnąć" ;)

      Usuń
  3. O rety, czekolada i orzechy <3 Bardzo apetyczny wpis! Zapiszę sobie ten przepis i spróbuję zrobić :) Ciesze się, że tu wpadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. CZEKOLADA I ORZECHY! Biorę w ciemno! Uwielbiam!

    @bookiecik

    OdpowiedzUsuń
  5. Oh, jak widzę o godz. 5 rano takie smakołyki to słyszę tylko wielkie burczenie w brzuchu :) Wspaniałości!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają uroczo i smakowicie. Zrobiłaś mi smaka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że na tyle, że zdecydujesz się je przygotować u siebie ;)

      Usuń
  7. Idealne połączenie czekolady z orzechami. :-) Takie ciastka to ja bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Lubiane