Bardzo orzechowe ciasteczka z mąką orzechową

Cześć!
Przed Świętami mój Tata znalazł w Netto mąkę z orzechów arachidowych. Akurat były dwa ostatnie opakowania, wiec postanowił sobie kupić jedno, a że jestem jego ulubioną córką (nieważne, że jedyną), to kupił i mi :)
Oboje zrobiliśmy z niej zupełnie co innego - Tata upiekł niesamowicie dobry budyniowiec na orzechowym spodzie, polany czekoladą, posypany kandyzowanymi skórkami owoców, a ja tytułowe ciasteczka orzechowe z dodatkową porcją orzeszków ziemnych.




Opakowanie, które posiadam ma 300 g mąki. Nie chciałam jednak użyć całości, bo obiecałam mojemu Bratu, że gdy odwiedzi nas w ferie, upiekę ciasteczka. Tak więc pokombinowałam i pomieszałam ją z mąką pszenną - wyszło super. 
Co więcej ciasteczka nie mają jajek ani mleka

Bardzo orzechowe ciasteczka z mąką orzechową 

Składniki:


  • 200 g miękkiego masła; 
  • 170 g mąki pszennej; 
  • 100 g mąki z orzechów arachidowych; 
  • 100 g cukru;
  • 50 g orzeszków ziemnych;
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia; 
  • 1/2 łyżeczki kakao.

Przygotowanie:


  • Masło pokrój na mniejsze kawałki i przełóż do miski.
  • Dodaj cukier i utrzyj na gładką masę. 
  • Dodaj mąkę pszenną, mąkę orzechową, proszek do pieczenia i kakao i zacznij wyrabiać ciasto rękoma. 
  • Do powstałego ciasta dosyp pokruszone, lub podzielone na pół orzeszki ziemne i jeszcze raz wymieszaj. 
  • Z ciasta uformuj kuleczki wielkości orzecha włoskiego i ułóż je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. 
  • Wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 st. C i piecz ok. 13 minut. 

Dobre rady:


  • Układając ciasteczka zachowaj odległość, ponieważ pięknie rosną podczas pieczenia- Najlepiej układaj po 9 na porcję.
  • Z tych proporcji wychodzi ok. 30 ciasteczek. 
  • Po upieczeniu ciasteczka są bardzo delikatne i miękkie, dlatego najlepiej odczekaj kilka minut, zanim ściągniesz je z blachy.

Ciastka są bardzo orzechowe i kruche. Wydaje mi się, że zaraz po upieczeniu są lepsze, niż na drugi dzień, a to cośnowego :)
Mam nadzieję, że przygotujesz je u siebie,  w razie czego pamiętaj o #bakeitcozy


Do usłyszenia! :)



Komentarze

  1. nigdy nie spotkałam się z mąką arachidową, bede musiała poszukać. No i zamiast cukru ksylitol :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Slodzidło wg własnego uznania, wiadomo :)
      Co do mąki, to był mój pierwszy raz z nią ;)

      Usuń
  2. Ciasteczka orzechowe są zawsze najlepsze... :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałam pojęcia, że jest taka mąka. Przepis brzmi smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  4. wszystko, co jestzwiązane z orzechami bardzo mi smakuje! mniam! klaudia j

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Lubiane