Słodkie muffiny z gorzką czekoladą

Cześć!
Trudno uwierzyć, że już jutro będzie drugi piątek, piąteczek, piątunio tego roku. Czas leci bardzo szybko, wręcz gna, jak szalony :)
Dzisiaj będzie na słodko i gorzko jednocześnie.



Te muffinki robiłam już kilka razy. Zawsze jednak coś mi w nich nie pasowało, były dla mnie mocno za słodkie, takie, że aż się lepiły. Wczoraj postanowiłam dodać dużo mniej cukru, niż było w przepisie i wyszły o wiele lepsze. Nadal słodkie, ale nie przesłodzone, a gorzka czekolada tylko podkręciła ich smak. Serdecznie polecam!

Słodkie muffiny z gorzką czekoladą

Składniki:

  • 340 g mąki;
  • 300 g cukru;
  • 250 ml mleka;
  • 80 ml oleju lub roztopionego masła;
  • 2 jajka;
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia;
  • 1 łyżeczka cukru wanilinowego.

Przygotowanie:

  • Mąkę wsyp do miski, dodaj proszek do pieczenia, cukier, cukier wanilinowy i wymieszać.
  • Do suchych składników dodaj wszystkie mokre: mleko, olej, jajka i wymieszaj łyżką.
  • Czekoladę pokrój na mniejsze kawałki i wsyp do powstałej masy.
  • Całość wymieszaj do połączenia się składników.
  • Ciasto przelej do foremek do 1/3 ich wysokości i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 st. C na ok. 20-22 minuty.

Dobre rady:

  • Możesz dodać mniej cukru, lub zastąpić go innym słodzidłem.
  • Ciasto najlepiej wymieszać drewnianą łyżką.
  • Do pieczenia możesz użyć foremek sylikonowych (ich nie trzeba smarować masłem), metalowych (wcześniej posmaruj je masłem), lub papierowych.
  • Czas pieczenia niekiedy może wydłużyć się do 25 minut.
Babeczki wyszły naprawdę smaczne; puszyste i słodkie. Najlepiej smakują na drugi dzień. Mam nadzieję, że podoba Ci się ten przepis, ponieważ jest bardzo prosty i szybki. 
Przygotowanie ciasta zajęło mi dużo mniej czasu niż upieczenie pierwszej porcji.
Z tych proporcji wychodzi 20 muffinek.

Do usłyszenia! :)

Komentarze

  1. bardzo lubię piec muffinki, są idealne do kawy. Polecam spróbować dodać maślanki lub kefir zamiast mleka, muffinki są wtedy idealnie wilgotne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kilku przepisach użyłam jogurtu naturalnego zamiast mleka -były bardzo puszyste :)

      Usuń
  2. Muffiny to moja specjalność! Znajomi głównie z nimi mnie kojarzą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobnie :) moja przyjaciółka często wspomina moje czekoladowe muffinki. Właściwie robi to za każdym razem, gdy się widzimy ;)

      Usuń
  3. Uwielbiam muffinki :) I gorzką czekoladę

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Lubiane