Owsiane brownie


Cześć!
Styczeń mija mi powoli i spokojnie. Co prawda musiałam iść na badania krwi, a jest to jedna z tych rzeczy, której nienawidzę, ale na szczęście dzień wcześniej upiekłam brownie, którym poprawiłam sobie humor po tych katorgach.



Brownie to jedno z moich ulubionych ciasto. Bardzo dobrze o tym wiesz, bo często to powtarzam ;) tym razem postanowiłam zrobić je z mąką owsianą, a to dlatego, że zapas pszennej mi się skończył. Z racji, że jajka które miałam były mi potrzebne do czegoś jeszcze doszłam do wniosku, że okroję trochę przepis i ciasto przygotuje w keksówce :)

Owsiane brownie

Składniki:


  • 100 g gorzkiej czekolady;
  • 100 g masła;
  • 100 g cukru;
  • 50 g mąki owsianej;
  • 3 jajka;

Przygotowanie:


  • Jajka z cukrem ubij na puszystą masę.
  • Wsyp mąkę i wymieszaj.
  • Czekoladę i masło rozpuść w kąpieli wodnej i odstaw do wystygnięcia.
  • Wystudzoną masę czekoladową dalej do reszty składników i dokładnie wymieszaj.
  • Całość przelej do wyłożonej papierem do pieczenia keksówki i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 st. C na ok. 25 minut.

Dobre rady:


  • Do ciasta możesz dosypać garść płatków owsianych.
  • Jeśli podwoisz ilość składników, starczy na blachę o wymiarach ok. 25x38cm.
Ciasto było dobre, chociaż gdy spróbowaliśmy go chwilę po wyjęciu z piekarnika, gdy było jeszcze ciepłe, smakowało jak owsianka z dodatkiem kakao.Mam nadzieję, że przepis Ci 'zasmakował' i zapach owsianego brownie zagości w Twojej kuchni!
Do usłyszenia! :)

Komentarze

  1. Nigdy nie robiłam żadnego brownie - muszę wypróbować tym bardziej, że widzę, całkiem fajne składniki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam! Na blogu jest więcej przepisów z brownie :)

      Usuń
  2. Brownie bardzo lubię, choć na mące owsianą nie próbowałem. Ciekawy przepis

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobione!!! O 12 upieczone o 16 już zjadłam dwa kawałki!! Pyszne! !;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć. Gdy chce zrobic duża blachę czas pieczenia powinnam wydłużyć?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Lubiane