Bananowe brownie z masłem orzechowym

Cześć!

Moim pierwszym wypiekiem w tym roku było brownie- jedno z moich ulubionych ciast :D
Tym razem postanowiłam zaszaleć dodając bananów i masła orzechowego i wydaje mi się, że wyszło całkiem ok, bo Babcia, która nie lubi bananów i Tata, który nie jest fanem masła orzechowego mówili, że smaczne :D


Już od dawna miałam w planach zrobić coś słodkiego z masłem orzechowym, ale podobnie jak oreo- strasznie szybko znikało ;) Tym razem, wiedząc, że nikt nie wyje m go ze słoika, postanowiłam upiec brownie. Przepis pożyczyłam od Kasi z Make life Easier i zmodyfikowałam go po swojemu :D

Bananowe brownie z masłem orzechowym

Składniki:

  • 270 g gorzkiej czekolady;
  • 200 g mąki;
  • 160 g cukru;
  • 80 g masła;
  • 80 g masła orzechowego;
  • 4 jajka;
  • 3 duże dojrzałe banany;
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej;

Przygotowanie:

  • Banany zblenduj lub 'rozdziabaj' widelcem.
  • Oba masła i czekoladę rozpuść w rondelku i odstaw do wystygnięcia.
  • Kiedy masa przestygnie przelej ją do miski.
  • Do masy czekoladowej dodaj cukier i wymieszaj mikserem, następnie dodaj jajka i znowu miksuj.
  • Dodaj stopniowo mąkę, a następnie sodę oczyszczoną.
  • Kiedy mąka połączy się z masą czekoladową, dodaj banany i dokładnie wymieszaj.
  • Całość przelej do formy wyłożonej papierem do pieczenia i wstaw do piekarnika nagrzanego do 175 st C na ok. 25-30 minut.

Dobre rady:

  • Banany powinny być bardzo dojrzałe, najlepsze będą te z brązowiejącą skórką.
  • Możesz użyć masła orzechowego kremowego, lub z kawałkami orzechów.
  • Do ciasta możesz dodać pokruszone orzeszki ziemne lub inne bakalie.
  • Ja użyłam blachy o wymiarach 22x28 cm.
  • Jeżeli chcesz, po ostygnięciu możesz schować je do lodówki.
Ciasto wyszło mocno zbite, mocno czekoladowe i niezbyt słodkie. Brak słodyczy spowodowały banany, które nie były tak dojrzałe, jak powinny być. Ogólnie ciasto bardzo przyjemne, jak każde bownie :)

Mam nadzieję, że moja wersja tego ciasta przypadnie Ci do gustu i pamiętaj, że swoje wypieki z mojego bloga możesz oznaczać #bakeitcozy :)

Do usłyszenia! :)

Komentarze

  1. Mmmm, wygląda przepysznie. Mam pytanie. Nie jestem zwolenniczką masła orzechowego. Czy jest ono konieczne? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie :)
      Zamiast 80 g masła i 80 g masła orzechowego, możesz dać 160 g masła :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Lubiane