Ciasto cytrynowe z polewą czekoladową


Cześć!
Jak tam przygotowania do Świąt? Jesteś już w trakcie, czy zostawiasz wszystko na później? ;)
U mnie idzie to powoli, całą moją część przygotowań postanowiłam ogarnąć dopiero w sobotę, poza mazurkiem, którego zacznę przygotowywać dzisiaj w nocy, albo jutro rano. Do moich obowiązków zawsze należy upieczenie ciast i zrobienie sałatek. W tamtym roku jednym z moich wypieków była babka cytrynowa, z której wyglądu nie byłam zadowolona. Całe ciasto nie chciało odejść od formy, pokruszyło się i połamało. Starałam się to zatuszować lukrem, który tylko uwydatnił niedoskonałości tak bardzo, że wstydziłam się wystawić ją na stół i gdyby nie moi Rodzice, pewnie bym tego nie zrobiła. W tym roku przygotuję babkę marmurkową i mazurka chałwowego, więc jeśli masz ochotę na przepis, daj mi znać a wstawię go po Świętach, żeby mógł zagościć u Ciebie w przyszłą Wielkanoc.
Tymczasem daję Ci przepis na naprawdę smaczne ciasto cytrynowe. Robiłam je kilka dni temu i wyszło naprawdę super, trochę jak cytrynowy biszkopt, a w połączeniu z moją ulubioną polewą czekoladową dawało tylko ochotę na więcej.


Ciasto cytrynowe z polewą czekoladową

Składniki:

Ciasto:

  • 200 g mąki;
  • ¾ szklanki cukru;
  • ½ szklanki oleju;
  • 40 ml soku z cytryny;
  • 4 jajka;
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia;
  • skórka z 2 cytryn;
  • 1 łyżeczka cukru cytrynowego;

Polewa:

  • 50 g masła;
  • 1 łyżka mleka;
  • 3 łyżki cukru pudru;
  • 3-4 łyżki kakao.

Przygotowanie:

Ciasto:

  • Jajka zmiksuj z cukrem i cukrem cytrynowym na puszystą masę.
  • Ciągle miksując partiami dodaj przesianą mąkę i proszek do pieczenia.
  • Po chwili mieszania, dodaj olej oraz sok i skórkę z cytryny i wymieszaj do uzyskania jednolitej masy.
  • Dno tortownicy wyściel papierem do pieczenia, a boki posmaruj masłem.
  • Powstałą masę przelej do tortownicy i wstaw do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 st. C na ok. 40 minut.
  • Po wystudzeniu polej przestudzoną polewą.

Polewa:

  • Masło roztop razem z cukrem pudrem.
  • Dodaj mleko, jeśli cukier ciężko się rozpuszcza.
  • Rondelek zdejmij z ognia, wsyp kakao i mieszaj, aż wszystko się ze sobą połączy.
  • Odstaw do lekkiego wystygnięcia.

Dobre rady:

  • Cytryną sparz i dobrze wyszoruj.
  • Możesz pominąć cukier cytrynowy.
  • Moja tortownica ma 26 cm.
  • Polewa smakuje jak gorzka czekolada, jeśli nie lubisz takiego efektu, dodaj mniej kakao lub więcej cukru pudru.


Ciasto smakuje i wygląda jak cytrynowy biszkopt. Jest świetną alternatywą dla tradycyjnej babki cytrynowej. Mam nadzieję, że przepis przypadł Ci do gustu i skorzystasz z niego w te Święta.
Pamiętaj też, że zawsze możesz oznaczyć zdjęcia swoich wypieków #bakeitcozy, żebym mogła je zobaczyć- będzie mi bardzo miło, jeśli to zrobisz J

Wesołego dyngusa!

Do usłyszenia! J

Komentarze

Prześlij komentarz

Lubiane