Mazurek chałwowy

Cześć!
Mam dla Ciebie przepis na typowo wielkanocne ciasto- mazurek. Co prawda już po Świętach, ale na przyszłoroczne będzie jak znalazł ;)
Trochę się zastanawiałam nad terminem tego wpisu. Zastanawiałam się czy nie lepiej będzie go opublikować w przyszłym roku przed świętami, ale potem uznałam, że i teraz jest dobry dzień, bo przecież do tego przepisu można wrócić :)
W tym roku miałam kilka koncepcji na mazurek, bo jak wiesz lubię urozmaicać desery i za każdym razem podawać je trochę inaczej. Przez głowę przeszło mi kilka pomysłów od białej czekolady, poprzez karmel z orzeszkami na chałwie kończąc.

Mazurek chałwowy

Składniki:

Ciasto:

  • 200 g mąki; 
  • 100 g masła;
  • 40 g cukru pudru; 
  • 1 jajko;

Masa:

  • 170 g chałwy waniliowej;
  • 50 ml śmietanki 30%;
  • 30 g masła. 

Przygotowanie:

Ciasto:

  • Mąkę i cukier puder wysyp na stolnicę.
  • Masło pokrój na kawałki i dodaj do mąki i cukru. 
  • Dodaj jajko i całość zagnieć do uzyskania jednolitego ciasta. 
  • Powstałe ciasto zawinił w folię i włóż do lodówki. 
  • Po upływie czasu, blat posyp mąką i rozwałkuj ciasto, jego nadmiar obetnij. 
  • Delikatnie przełóż je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i nakłuj widelcem. 
  • Z nadmiaru ciast stwórz ranty ciasta i przymocuj je do ciasta. 
  • Całość wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 st. C na ok. 25 minut. 
  • Po upływie czasu, wyciągnij je z piekarnika i odstaw do wystygnięcia. 

Masa:

  • Chalwę pokrusz i przełóż ją do rondelka.
  • Dalej śmietankę i dołoż pokrojone wcześniej masło. 
  • Całość podgrzewane na małym ogniu ciągle mieszając, a gdy się zagotuj e ściągnij z ognia i zblenduj, jeśli jest taka potrzeba.
  • Masę odstaw do wystygnięcia i polej nią przestudzone ciasto.

Dobre rady:

  • Jajka moje ranty zrobiłam jak warkocze; jeśli nie chcesz długo się z nimi bawić, zrokuj kawałki ciasta i obklej nimi brzegi.

Bardzo byłam ciekawa jak wyjdzie mi ten eksperyment i musze przyznać, że jestem z niego naprawdę zadowolona. Ciasto jest kruche i niezbyt słodkie, co nadrabia delikatna masa chałwowa. Połączenie idealne :)

Do usłyszenia! :)

Komentarze

  1. Uwielbiam chałwę, na pewno przepis wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznaję: nigdy nie jadłam mazurka. U mnie w domu się nie piekło i ja też tego nie robię. Może w przyszłym roku się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My regularnie robimy od niedawna :)
      Wcześniej zdążył się raz na jakiś czas

      Usuń

Prześlij komentarz

Lubiane