Ciasto podwójnie czekoladowe

Cześć!
Pewnego razu miałam ogromną ochotę na mega czekoladowe ciasto. A wszystko za sprawą jednej ze scen filmu "Matylda", w którym to jeden mały gruby chłopczyk musiał zjeść jeden wielki, mocno czekoladowy, przekładamy czekoladowym kremem i oblany dużą ilością czekoladowej polewy tort.
Co prawda mój wypiek nie był tak duży i, przede wszystkim nie był tortem, ale i tak zaspokoił moją potrzebę na "coś słodkiego".




Cisto to zrobiłam całkowicie od podstaw sama. Zazwyczaj inspiruję się przepisami zdolnych ludzi, zmieniając je tak, aby były po mojemu, dlatego jest to dla mnie szczególnie ważny przepis :)

Ciasto podwójnie czekoladowe 

Składniki:

Ciasto:

  • 200 g masła;
  • 200 g gorzkiej czekolady;
  • 130 g jogurtu;
  • 120 g cukru;
  • 3 łyżki kakao;
  • 3 jajka;
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego;
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia;
  • Pół łyżeczki olejku;

Polewa:

  • 50 g masła;
  • 1 łyżka mleka;
  • 3 łyżki cukru pudru;
  • 3-4 łyżki kakao.

Przygotowanie:

Ciasto:

  • Masło i czekoladę rozpuść i odstaw do wystygnięcia.
  • Jajka cukier i cukier wanilinowy  zmiksuj na puszystą masę.
  • Jogurt dodaj do masy czekoladowej.
  • Mąkę razem z kakao i proszkiem do pieczenia przesiej do masy jajecznica i zmiksuj.
  • Masę czekoladową wymieszaj z olejkiem i dodaj do masy jajecznej.
  • Miksuj do połączenia.
  • Pięć niecałe 30 minut w temperaturze 180 st. C.

Polewa:

  • Masło roztop razem z cukrem pudrem.
  • Dodaj mleko, jeśli cukier ciężko się rozpuszcza.
  • Rondelek zdejmij z ognia, wsyp kakao i mieszaj, aż wszystko się ze sobą połączy.
  • Odstaw do lekkiego wystygnięcia.

Dobre rady:

  • Do tego ciasta najlepiej nada się olejek owocowy, ja użyłam syropu do kawy o smaku wiśni i czekolady, ale olejki do ciasta też dadzą radę ;)
Mam ogromną nadzieję, że ten przepis przypadnie Ci do gustu i zrobisz go w niedalekiej przyszłości, może nawet w trakcie trwającej właśnie majówi? 
Swoją drogą jest to chyba najdłuższy z długich majowych weekendów, jaki pamiętam. Ile dla Ciebie trwa majówka 2018?

Do usłyszenia!

Komentarze

Prześlij komentarz

Lubiane