Miętowa czekolada do picia

Cześć!
Co prawda śniegu zostały już resztki, ale zimowe mrozy nie dają nam zapomnieć, że jest styczeń. Wszechobecny chłód i szczypiące w policzki powietrze nie zachęcają do wychodzenia z domu, ale czasami trzeba. Dzisiaj mam dla Ciebie coś, co pomoże Ci walczyć z chłodem, a przy okazji przeniesie Cię trochę w świąteczny klimat.

Kiedyś w Biedronce kupiłam sobie napój błyskawiczny- kakao o smaku mięty pieprzowej i byłam szczerze rozczarowana, dlatego, gdy w Szkocji znalazłam w sklepie olejek o smaku tej rośliny kupiłam go niewiele myśląc, a kilka dni później, przy okazji robienia polewy do ciasta przygotowałam sobie ten delikatny, kremowy napój.

Miętowa czekolada do picia

Składniki:

  • 200 ml śmietanki 30%;
  • 100 g gorzkiej czekolady;
  • 150 ml mleka;
  • 4-5 kropli olejku o smaku mięty pieprzowej;
  • 2 łyżeczki kakao;
  • 2 łyżeczki cukru pudru.

Przygotowanie:

  • Śmietankę podgrzej w kąpieli wodnej, a gdy będzie już ciepła, dodaj do niej pokruszoną czekoladę.
  • W innym garnku podgrzej mleko, dodaj kakao i cukier puder i wymieszak, a następnie dolej go do czekoladowej, wymieszaj, dodaj kilka kropli olejku i połącz.
Prawda, że proste? A sprawia tyle przyjemności. Oczywiście, jeśli nie lubisz takiego połączenia, olejek miętowy możesz zastąpić innym smakiem, przyprawą, lub startą skórką z pomarańczy.

Mam nadzieję, że Ci posmakuje :)

Komentarze

Prześlij komentarz

Lubiane