Muffiny z musem jabłkowym

Cześć!
Od ponad tygodnia zbierałam się do upieczenia czegoś, niestety nie miałam czasu, a gdy go trochę znalazłam opuszczały mnie chęci. W końcu wczoraj z okazji bez okazji zmotywowałam się i upiekłam muffiny.



Długo już miałam ochotę upiec jakieś babeczki i tak samo długo zastanawiałam się co nowego mogłabym wprowadzić do swojego menu ;D
Wiedziałam, że chcę zrobić coś z jasnego ciasta, fajnie gdyby znalazły się tam kawałki czekolady, chociaż nie było to wymogiem koniecznym ;)
Na początku chciałam upichcić babeczki z dżemem w środku, ale ilość cukru w gotowych dżemach i brak interesujących mnie owoców na sklepowych półkach przekreślił ten pomysł zanim na dobre zagościł w mojej głowie. Później przyszedł czas na muffinki bananowe i nawet po pracy poszłam po banany, ale w sklepie znalazłam tylko cenówkę. Kupiłam więc jabłka, bo jabłka są zdrowe, smaczne, polskie i idealnie nadają się do wypieków.
Wiesz, że uwielbiam szarlotki i inne jabłkowe wypieki, więc zrobienie mini jabłeczników wydawało mi się cudownym pomysłem, ale on także potem stracił w moich oczach. Wpadłam więc na coś innego.

Muffiny z musem jabłkowym

Składniki:

  • 350 g mąki;
  • 250 ml mleka;
  • 190 g cukru;
  • 80 ml oleju;
  • 1 jajko;
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia;
  • 1 łyżeczka cynamonu;
  • 1/2 łyżeczki cukru wanilinowego;
  • 1/2 łyżeczki cukru cytrynowego, lub startej skórki cytryny;
  • 1/4 szklanki musu jabłkowego z poprzedniego wpisu.

Przygotowanie:

  • Do miski wsyp mąkę, dodaj cukry, cynamon, proszek do pieczenia i wszystko wymieszaj.
  • Do suchych składników dodaj mokre: olej, mleko, jajko oraz mus jabłkowy i wymieszaj do ujednolicenia ciasta.
  • Kiedy mus jabłkowy wystygnie dodaj go do powstałej masy i wymieszaj do połączenia się składników.
  • Ciasto przelej do foremek na babeczki do przynajmniej 1/3 wysokości i piecz w piekarniku nastawionym na 180 st. C przez ok 20-25 minut, lub do suchego patyczka.

Dobre rady:

  • Zamiast 1 jajka i 1/4 szklanki musu jabłkowego możesz dodać 1/2 szklanki musu, a mleko krowie zastąpić jego roślinnym odpowiednikiem- wtedy Twoja wersja muffin będzie wegańska ;)
  • Jeśli pominiesz jajka dodaj o 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia więcej, ponieważ użycie musu sprawi, że ciasto będzie bardziej puszyste, ale nie wyrośnie tak bardzo.
Mam nadzieję, że zasmakuje Ci ten wypiek. "Moi ludzie" byli zachwyceni, gdy dostali wersję degustacyjną :D

Do usłyszenia! :) 

Komentarze

Lubiane