3 bit- ciasto bez pieczenia

Cześć!
Ależ u mnie się dzieje! Piekę na okrągło chociaż na tę chwilę tego tutaj nie widać); piekę w domu i w pracy. W końcu robię coś co kocham i mogę dzielić się tym na większą skalę. Dopiero zaczęłam, ale jeszcze wszystko przede mną. Mam nadzieję, że sprawdzę się w tej roli i zostanę w niej na długo ;)

Tymczasem, zainspirowana ostatnimi wyczynami w pracy postanowiłam się z Tobą podzielić mega łatwym przepisem na ciasto bez pieczenia. Znam je od dawna, ale nigdy nie miałam okazji go robić, ponieważ słodkości bez używania piekarnika to działka mojej Mamy <3




Mam nadzieję, że Tobie także przypadnie do gustu ten przepis i zrobisz go u siebie.

3 bit bez pieczenia

Składniki:

Ciasto:

  • herbatniki;
  • 1 puszka masy kajmakowej;

Krem budyniowy:

  • 2 budynie;
  • ok. 500 ml mleka;
  • 2 łyżki cukru;
  • kostka masła

Krem śmietankowy:


  • 300 ml śmietanki 30%;
  • 250 g serka mascarpone;
  • 2 łyżki cukru pudru;
  • 2 łyżeczki soku z cytryny.

Przygotowanie:

  • Przygotuj budyń i odstaw go do wystygnięcia:
    -z pół litra mleka odlej nieco ponad pół szklanki, resztę zagotuj z cukrem;
    -do pozostałego mleka wsyp budyń i dokładnie wymieszaj;
    -gdy mleko zaczyna się gotować, wlej do niego budyń i energicznie mieszaj, a gdy zacznie gęstnieć zdejmij z ognia;
    -mieszaj jeszcze przez chwilę, a potem nałóż na budyń folię i odstaw do wystygnięcia.
  • Kiedy budyń stygnie wyłóż spód blaszki herbatnikami i rozsmaruj na nich kajmak.
  • Całość włóż do lodówki.
  • Gdy budyń już wystygnie zrób krem i przełóż go na ciastka.
  • Na krem połóż kolejną warstwę ciastek i znowu wstaw do lodówki.
  • Przygotuj krem śmietankowy i wyłóż go na warstwę ciastek, wstaw do lodówki.
  • Kiedy całość zastygnie udekoruj ciasto pokruszonymi herbatnikami i kleksami z masy kajmakowej.
  • Przed podaniem przechowuj w lodówce.

Krem budyniowy:

  • Masło ubijaj tak długo aż stanie się białe.
  • Stopniowo dodawaj budyń, miksując na najmniejszych obrotach.
  • Po dodaniu całego budyniu zwiększ obroty i miksuj tak długo, aż masa będzie jednolita.

Krem śmietankowy:


  • Do miski wlej śmietankę i przez chwilę ją miksuj.
  • Kiedy mikser zacznie zostawiać na niej znaki, dosyp cukier puder i mieszaj dalej.
  • Po chwili zmniejsz obroty i dodaj serek mascarpone, mieszaj do uzyskania jednolitej masy, a następnie dodaj sok z cytryny i wymieszaj.

Dobre rady:

  • Jeśli krem budyniowy jest grudkowaty, dolewaj stopniowo mleka i cały czas mieszaj.
  • Ciasto jest lepsze, gdy postoi w lodówce, dlatego najlepiej przygotować je wieczorem i wstawić do niej na całą noc.
  • Jeśli chcesz, dolną warstwę ciastek możesz zblendować i wymieszać z roztopionym masłem, wylepić nimi dno formy i odstawić do lodówki przed nałożeniem pierwszej warstwy ciasta.
Robiłam to ciasto będąc ostatnio w domu i ledwo udało mi się dowieźć do Torunia kawałek dla mojego Ukochanego :D Uważam, że to sukces połączony z "łasuchowatością" mojej Rodziny :)

Do usłyszenia! :)

Komentarze

Lubiane