Mus jabłkowy

Cześć!

Już dawno chodził mi po głowie pomysł na zrobienie musu jabłkowego, ponieważ bardzo lubię ten dodatek, który przypomina mi dzieciństwo. Co prawda ten z mojego przepisu nie bardzo przypomina mus mojej Babuni, ale jest równie dobry i uniwersalny.

Musu możesz użyć do wielu rzeczy: szarlotki, rogaliki francuskie, naleśniki, herbaty itd. Ten akurat (a raczej jego część) wykorzystałam do muffinek, na które przepis znajdziesz na blogu już niedługo.

Mus jabłkowy


Składniki: 


  • ok. 800 g jabłek;
  • 2 łyżki cukru;
  • 1 łyżka cynamonu.   

Przygotowanie:


  • Jabłka obierz i zetrzyj na tarce z małymi oczkami. 
  • Nadmiar soku wyciśnij do miski, ale nie wylewaj- jeszcze się przyda. 
  • Starte jabłka przełóż do garnka lub na patelnię i podgrzewaj co chwilę mieszając, by nic się nie przypaliło. 
  • Dodaj cukier oraz cynamon i mieszaj. 
  • Gdy sok z otartych jabłek odparuje, dolej część z soku, który został w misce i duś do całkowitego odparowania. 
  • Odstaw do wystygnięcia.
Przygotowanie go jest banalnie proste, a po zapasteryzowaniu może wylądować w spiżarni, piwnicy lub w szafce ;) na wiele miesięcy.

Mam nadzieję, że taka forma szybkich przepisów na przetwory przypadnie Ci do gustu.

Do usłyszenia! :)

Komentarze

Lubiane