Sernik z solonym karmelem i popcornem

Cześć!
A więc mamy już czerwiec... Naprawdę czas leci mi zdecydowanie za szybko. Sama nie wiem czy to przez ilość pracy czy coś innego, ale dni przelatują mi przez palce.
Ostatnio zrobiłam sernik z solonym karmelem, a że karmelu się dopiero uczę wyszło dziwnie :D


Jak pewnie zauważyłeś u nas lubi się sernik. W każdej postaci, dzisiaj pokażę Ci jak zrobić wariację z solonym karmelem na spodzie z krakersów; będzie dosyć słono.

W mojej pracy często robimy podobny sernik i to tam miałam pierwsze podejście do karmelu (nie licząc sytuacji sprzed kilku lat kiedy to przygotowywałam cukierki na gardło. W pracy solony przysmak niezbyt chciał mi wyjść, więc szukałam takiego sposobu, który pozwoli mi się z nim zaprzyjaźnić i myślałam, że mi się udało. Aż do środy, kiedy to karmel zaczął żyć swoim życiem.


Sernik z solonym karmelem

Składniki:

Spód:

  • 1/2 op. krakersów (ok. 100 g);
  • 10 herbatników;
  • 100 g masła;

Masa serowa:

  • 1 kg twarogu;
  • 220 g cukru;
  • 4 jajka;
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej;
  • 2 cukry wanilinowe;

Solony karmel:

  • 250 g cukru;
  • 150 ml śmietanki 30%;
  • 100 g masła;
  • 1/2 łyżeczki soli morskiej.

Przygotowanie:

Spód:

  • Herbatniki i krakersy umieść w malakserze i zmiel.
  • Masło rozpuść i wystudź.
  • Rozdrobnione ciastka przesyp do rondelka z wystudzonym masłem i połącz składniki tak, by miały konsystencję mokrego piasku.
  • Masę przesyp do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia.

Masa serowa:

  • Do miski przełóż twaróg, jajka, cukier i cukier wanilinowy.
  • Wszystko połącz za pomocą miksera do uzyskania jednolitej masy.
  • Pod koniec zmniejsz obroty i dodaj mąkę ziemniaczaną- wymieszaj.
  • Gotową masę przelej na przygotowany wcześniej spód.
  • Całość wstaw do nagrzanego na 175℃ piekarnika na ok. godzinę.
  • Po upływie czasu studź sernik przez ok. pół godziny przy uchylonych drzwiczkach piekarnika. W tym czasie przygotuj...

Solony karmel:

  • Do garnka lub patelni z grubym dnem wsyp cały cukier.
  • Wstaw na ogień i poczekaj aż zacznie się topić. Całość mieszaj tak długo, aż cały cukier będzie rozpuszczony.
  • Dodaj pokrojone w mniejsze kawałki masło i energicznie, ale ostrożnie mieszaj.
  • Kiedy masło połączy się z cukrem dodaj śmietankę i mieszaj.
  • Na sam koniec dodaj sól i wymieszaj.
  • Gotowy karmel po lekkim wystudzeniu przelej na ciasto.

Komentarze

Lubiane