Limonkowe ciasto musowe z galaretką

Ufff, jak gorąco!
Czerwiec nie daje nam zbyt dużo odpoczynku od wysokich temperatur. Ja tam się cieszę, chociaż czasami jest za ciepło. Ej, ale to właśnie za takim latem tęskniłam będąc w Szkocji. Co prawda idealną temperaturą dla mnie jest ok 25℃, ale ludzie sami sobie to zrobili.
Wysokie temperatury sprawiają, że nie mam zbytnio ochoty piec, bo piekarnik podgrzewający atmosferę to coś strasznego, ale moja praca i pasja polegają na pieczeniu. I co teraz?
No jak to co? Ciasta #bezpieczenia.
Dzisiaj przedstawiam limonkowe ciasto musowe, które znalazłam na kanale Sugar Lady i lekko zmodyfikowałam :)

Limonka to jeden z moich ulubionych cytrusów. Uwielbiam dodawać ją do wody, albo nadawać nią aromatu ciastom- cudownie smakuje w połączeniu z borówkami amerykańskimi, więc klikając TUTAJ znajdziesz przepis na cudownie pyszną tartę z tymi dwoma składnikami ;


Limonkowe ciasto musowe z galaretką
Składniki:

  • 400 ml śmietanki 30 lub 36%;
  • 250 g białej czekolady;
  • 200 g mleka;
  • 3 limonki;
  • 3 łyżeczki żelatyny;
  • Kilka listków mięty

Przygotowanie:

  • Żelatynę wsyp do pojemnika i zalej zimną wodą tak, by zakryć cały proszek i odstaw na 10 minut, by nasiąknęła.
  • Białą czekoladę połam na kostki i wrzuć do miski.
  • Limonki wyparz, wyciśnij z nich sok i zetrzyj skórkę.
  • Zagotuj mleko razem z miętą i zdejmij je z ognia.
  • Wyciągnij miętę z mleka.
  • Do gorącego mleka dodaj żelatynę i mieszaj tak długo, aż się rozpuści.
  • Białą czekoladę zalej mlekiem z żelatyną i po ok. 2 minutach wymieszaj całość do uzyskania jednolitej konsystencji.
  • W osobnym pojemniku ubij na sztywno śmietankę i dodaj ją do czekoladowej masy.
  • Wcześniej przygotowaną galaretkę pokrój w kostkę.
  • Część masy wylej do sylikonowej, lub wcześniej wyłożonej papierem do pieczenia formy, rozłóż część galaretki, zalej kolejną częścią masy, potem galaretka i powtarzaj to do skończenia masy.



           

Komentarze

Lubiane