Czekoladowe ciasto z truskawkami i migdałami

Cześć!

Ja wiem, ja wiem... ostatni przepis jaki opublikowałam był na walentynki, a to było już dawno temu. Wtedy jeszcze mieszkałam w Niderlandach, a od tamtej pory wiele się zmieniło. Wróciłam do Polski, do naszego małego mieszkanka bez piekarnika, więc i niewiele mogłam zdziałać.
Razem z moim narzeczonym musieliśmy przesiedzieć 2 tygodnie na kwarantannie z brakiem możliwości wyjścia gdziekolwiek poza balkonem. Dlatego też święta wielkanocne spędziliśmy tylko we dwoje, a jedynym ciastem, jakie zrobiłam był sernik na zimno z przepisu, który znajduje się już na blogu. Lekko go zmodyfikowałam, ale nie było sensu udostępniać tutaj tego przepisu, bo- tak jak mówię- już tutaj jest ;)

Ostatnio nadarzyła się idealna okazja do pieczenie, ponieważ moja Mama skończyła 60 lat, jeszcze raz wszystkiego najlepszego, Mamo <3
Poza piętrowym tortem, którego robiłam pierwszy raz w życiu zrobiłam dwa ciasta na podstawie biszkoptu z tortu.

Pierwszy z nich to ten z tego wpisu, kolejnym podzielę się na dniach :)




To ciasto powstało bardzo spontanicznie. Właściwie oba te ciasta powstały bardzo spontanicznie, ponieważ zostały na dwa blaty biszkoptu, którego używałam do tortu. Zapytałam domowników czy poza tortem i bajaderką chcę jeszcze jedno, czy dwa ciasta. A, że moja Rodzina to banda łasuchów usłyszałam taką odpowiedź, jakiej się spodziewałam :)

Czekoladowe ciasto z truskawkami i migdałami

Składniki:

Biszkopt:


  • 6 jajek;
  • 210 g cukru;
  • 136 g mąki;
  • 50 g mąki ziemniaczanej;
  • 24 g kakao;

Krem:


  • 130 g serka mascarpone;
  • 130 g śmietanki 30%;
  • 1 płaska łyżeczka cukru pudru;

Dodatki:


  • Masa krówkowa (ilość wg uznania);
  • Garść migdałów;
  • truskawki do dekoracji;
  • 1/2 szklanki ciepłej wody z cukrem pudrem i cytryną

Przygotowanie:

Biszkopt:


  • Białka oddziel od żółtek i ubij na sztywną pianę w międzyczasie dosypując cukier.
  • Gdy cukier się rozpuści zmniejsz obroty miksera i dodawaj po jednym żółtku ciągle mieszając.
  • Kiedy wszystkie składniki się połączą wyłącz mikser i w dwóch partiach wsyp przesianą mąkę.
  • Całość mieszaj krótko, pewnymi powolnymi ruchami.
  • Pod koniec mieszania dosyp mąkę ziemniaczaną i kakao, wymieszaj tak samo, jak mąkę.
  • Całość przelej do tortownicy, której spód wyłożony jest papierem do pieczenia i wstaw do piekarnika nagrzanego do 165℃ na ok. 40 minut, lub do suchego patyczka.
  • Po tym czasie wyciągnij ciasto z piekarnika i odstaw do wystygnięcia.
  • Po wystudzeniu odkrój wybrzuszenie, a resztę przekrój na 2 lub 3 części, w zależności jak gruby spód chcesz mieć.

Krem:

  • Śmietankę wlej do miski i zacznij ubijać na małych obrotach, po chwili zwiększ nieco obroty, a gdy śmietanka zacznie delikatnie gęstnieć dosyp cukier puder i mieszaj jeszcze chwilę.
  • Po chwili dodaj mascarpone i mieszaj tak długo, aż masa będzie gładka. 

Składanie:

  • Ciasto składaj w tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia.
  • Blat połóż na dno i nasącz wodą z cytryną i cukrem pudrem.
  • Następnie nasączony blat posmaruj masą krówkową i udekoruj truskawkami w taki sposób, w jaki są ułożone na zdjęciu.
  • Na masę krówkową połóż krem śmietankowy i rozsmaruj dokładnie.
  • Na krem posyp pokrojone w małą kosteczkę truskawki i zblendowane migdały.
  • Całość wstaw do lodówki na przynajmniej 3 godziny, żeby krem zastygł.

Dobre rady:

  • Śmietankę zawsze ubijaj zaraz po wyciągnięciu z lodówki...
  • ... i nie rób tego zbyt długo, żeby nie powstało masło ;)
  • Gdy pieczesz biszkopt nigdy nie smaruj niczym boków tortownicy, ani nie wykładaj ich papierem do pieczenia.
  • Pozostałe blaty biszkoptu przydadzą się do ciasta, o którym mówiłam na początku, jednak jeśli nie chcesz robić ich jednocześnie możesz je wykorzystać do zrobienia bajaderek, przepis na nie znajdziesz TUTAJ
Mam nadzieję, że przepis przypadł Ci do gustu. Jeśli wykorzystasz go w swojej kuchni, zrób zdjęcie, wstaw na Insta, lub fb i oznacz je #bakeitcozy

Do usłyszenia! 


Komentarze

Lubiane