Cinnamon rolls

Cześć!

Mega długo zbierałam się do utworzenia nowego wpisu. Wiedziałam, że powinnam, ale nie miałam mocy, a nie chciałam robić czegoś z przymusu, bo nie wychodzi mi to najlepiej.

Lada dzień wyjeżdżam za granicę na kilka miesięcy, mam nadzieję, że nowe miejsce zainspiruje mnie do stworzenia nowych, smacznych słodkości ;) Jednocześnie jestem podekscytowana i przerażona, ale mam nadzieję, że wyjdzie mi to na dobre.
Dzisiaj pojawiam się tutaj z przepisem na coś w rodzaju bułeczek cynamonowych, z tym, że u mnie takiej formy nie miało.


Pewnego razu  mój Ukochany czytał jedną z książek swojego ulubionego autora- Stephena Kinga. Spodobał mu się jeden z fragmentów, więc postanowił mi go przeczytać. Już nie pamiętam o co w nim chodziło, ale wiem, że jeden z bohaterów jadł bułeczkę cynamonową.
Zrobił mi tym na nią taką ochotę, że następnego dnia powędrowałam do Lidla, bo jest to najbliższy koło mnie sklep, w którym kiedyś taki wypiek kupiłam. Nie masz pojęcia jakie było moje rozczarowanie, kiedy okazało się, że ich nie ma. W żadnym innym sklepie koło mnie nie mogłam znaleźć mojego wymarzonego ciastka. W żadnych cukierniach, ani budkach, ani sklepach w całym Toruniu (no może nie dosłownie całym, ale wiesz o co mi chodzi ;)) nie mogłam znaleźć bułeczek cynamonowych. Oczywiście wiedziałam, że w kawiarni Costy znajdę ten cudowny deser, ale jakoś nie miałam ochoty wydać 7 zł za jedną bułeczkę ;)
Tak więc z niecierpliwością czekałam na mój przyjazd do domu Rodzinnego. Jedną z pierwszych rzeczy jakie zrobiłam były one- cudowne, cynamonowe, drożdżowe bułeczki, na które zaraz dostaniesz przepis.
Mam nadzieję, że Ci się przyda ;)

Cinnamon rolls

Składniki:
Rozczyn:

  • 160 ml mleja;
  • 40 g drożdży;
  • 2 łyżki cukru;
  • 2 łyżki maki;

Ciasto:

  • 500 g mąki;
  • 90 ml mleka;
  • 80 g madla;
  • 60 g cukru;
  • 40 g drożdży;
  • 20 g cynamonu;
  • 2 jajka;
  • Szczypta soli;

Nadzienie:

  • 2 łyżki cukru;
  • 3 łyżeczki cynamonu;
  • Miękkie masło do posmarowania ciasta.
Przygotowanie:
Rozczyn:

  1. Drożdże pokrusz do miski, dodaj cukier i wymieszaj, aż drożdże zmienią konsystencję.
  2. Do drożdży z cukrem dolej ciepłe mleko, wymieszaj i dodaj mąkę. 
  3. Całość dokładnie wymieszaj, przykryj ściereczką i odstaw w ciepłe miejsce na ok. 15 minut, aż drożdże zaczną pracować i rozczyn ładnie zwiększy swoją objętość. 

Ciasto:

  1. Masło roztop i odstaw do wystygnięcia, a mleko podgrzej.
  2. Mąkę przesyp do miski, dodaj cukier, cukier wanilinowy, sól, cynamon i wymieszaj.
  3. Do miski z suchymi składnikami dodaj jajka, wlej ciepłe mleko i wystudzone masło. Dodaj też rozczyn. 
  4. Ciasto zacznij zagniatać i rób to do momentu aż przestanie przyklejać się do dłoń.
  5. Miskę posmaruj maslem lub olejem, przełóż do niej kulkę ciasta, przykryj ściereczką i odstaw w ciepłe miejsce na 1,5 godziny do wyrośnięcia.

Nadzienie:

  1. Cukier wymieszaj z cynamonem.
  2. Rozwałkowane ciasto posmaruj masłem i posyp przygotowanym cukrem cynamonowym.
Składanie:
  1. Rozwałkowane i posmarowane ciasto ostroznie zawiń i pokrój na ok. 1 cm kawałki.
  2. Całość wstaw do piekarnika nagrzanego do st. C i piecz ok. minut. 
Dobre rady:




Nie wiem czy to dlatego, że miałam na nie ogromną ochotę, ale smakowały mi tak bardzo, że spora część zniknęła godzinę po upieczeniu. Chociaż całokształt naprawdę był dobry, muszę przyznać, że było w nich ciut za mało cynamonu. Ale spokojnie! W powyższym przepisie już to naprawiłam- nie masz się czym martwić.

A teraz leć do kuchni, przygotuj te obłędnie pachnące delicje i dziel się nimi z każdym, kogo spotkasz. Przepisem też się możesz podzielić ;) Będzie mi mega miło, jeśli zrobisz moje rollsy, cykniesz im fotkę i oznaczysz mój blog jako #bakeitcozy

Do usłyszenia!

Komentarze

Lubiane