Donuty drożdżowe z lukrem malinowym

Cześć!

Razem z moim ukochanym uwielbiamy pączki. Nie masz pojęcia jak ubolewaliśmy w Tłusty Czwartek- nasze ulubione święto, które spędziliśmy w Holandii, gdzie nie znajdziesz tradycyjnych pączusiów.
Wiele razy planowałam zrobienie ich w domu, ale zawsze czegoś mi brakowało- zazwyczaj alkoholu.
Tak się zdarzyło, że tydzień temu miałam urodziny i zaprosiłam kilkoro przyjaciół, żeby razem ze mną świętowali moje starzenie się. I jak to zwykle na imprezach bywa, pojawił się także alkohol, a po imprezie zostało go całkiem sporo. Dzięki temu byłam w posiadaniu wszystkich składników potrzebnych mi do pączków. Miałam jednak ochotę na donuty, jednocześnie chcąc wykorzystać drożdże. Padło więc na donuty drożdżowe, czyli, tak zwane oponki :)
Jeśli je lubisz koniecznie musisz spróbować tych, przedstawionych poniżej z lukrem malinowym.
Poleca je cała moja Rodzina :)


Donuty drożdżowe z lukrem malinowym

Składniki:

Rozczyn:

  • 50 ml mleka;
  • 45 g mąki;
  • 15 g drożdży;
  • 5 g cukru;

Ciasto:

  • 600 g mąki;
  • 200 ml mleka;
  • 110 g cukru;
  • 20 g masła;
  • 2 żółtka i 1 jajko;
  • 1 łyżka alkoholu;
  • 1/2 łyżeczki soli;

Lukier:

  • 60 g cukru pudru;
  • sok z 3/4 cytryny;
  • 2 łyżeczki soku malinowego;

Dodatkowo:

  • Olej.

Przygotowanie:

Rozczyn:

  • Do miski wsyp pokruszone drożdże, dodaj cukier i wymieszaj, aż drożdże zmienią konsystencję na płynną.
  • Kiedy konsystencja zostanie zmieniona, dodaj mąkę, podgrzane mleko i wymieszaj do połączenia składników.
  • Rozczyn przykryj ściereczką i odstaw do wystygnięcia na 30 minut.

Ciasto:

  • Do miski przesiej mąkę, dodaj cukier, sól, jajko i białka,ciepłe mleko, roztopione masło, alkohol i rozczyn.
  • Całość wymieszaj łyżką, a gdy składniki się połączą przejdź do wyrabiania ciasta drożdżowego.
  • Kiedy ciasto będzie sprężyste i nie będzie przyklejać się do dłoni odłóż do miski, przykryj ściereczką i odstaw w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok 1,5 godziny.
  • Po wyrośnięciu wyciągnij ciasto z miski, wyrób jeszcze raz i przełóż na blat, lub stolnicę opruszone mąką.
  • Rozwałkuj ciasto na ok 1 cm grubość i zacznij wycinać donuty. Powycinane przełóż na tackę opruszoną mąką, przykryj ściereczką i odstaw do wyrośnięcia na ok 30 minut. W tym czasie możesz rozgrzewać olej- powinien mieć 175℃.
  • Po upływie pół godziny ostrożnie wkładaj ciasto do oleju- wyrośniętą częścią ku dołowi.
  • Smaż donuty przez ok 2 minuty na każdej stronie, albo do czasu, gdy będą rumiane.
  • Gotowe pączki odkładaj na ręcznik papierowy, by pozbyć się nadmiaru tłuszczu.
  • Kiedy wystygną zamaczaj je w lukrze, odstaw do zastygnięcia lukru i podawaj :)

Lukier:

  • Do miski wsyp cukier, dodaj soki i wymieszaj do powstania jednolitej konsystencji.

Dobre rady:

  • Alkoholem, którego użyjesz może być wódka, rum lub spirytus.
  • Donuty możesz wykrajać za pomocą specjalnej wykrawaczki, lub szklanki i kieliszka od wódki.
  • Temperaturę oleju możesz sprawdzić za pomocą odpowiedniego termometru, lub wrzucając kawałek ciasta- kiedy wypłynie oznacza to, że olej jest już gotowy.
Mam nadzieję, że moje donuty Ci zasmakują. Następnym razem zrobię te tradycyjne, amerykańskie pączki bez użycia drożdży :)

Do usłyszenia!

Komentarze

Lubiane