Ciasto z musem czekoladowym i owocami #yearofchocolate

Cześć!
Chyba już każde z moich przywitań będzie zaczynało się przeprosinami, ale naprawdę nie sądziłam, że nie będę miała czasu na tak częste pieczenie.
Mam nadzieję, że mi wybaczysz, bo mam dla Ciebie dzisiaj coś wyjątkowego.
Jest to chyba jedno z najlepszych ciast, jakie do tej pory zrobiłam, a na pewno pierwsze z musem czekoladowym.
W Czekoladzie napisali, że jest "bajecznie kremowe i czekoladowe" i mieli, kurczę rację.


Ciasto i mus robi się w bardzo podobny sposób, a w całości nie ma mąki ani mleka.

Przepis na ciasto z musem czekoladowym i owocami

Składniki:

Ciasto:


  • 5 jajek;
  • 100 g cukru;
  • 150 g masła;
  • 100 g gorzkiej czekolady;
  • 2 łyżeczki kakao;
  • Owoce do dekoracji ciasta;
  • Cukier puder do posypania ciasta;

Mus:


  • 100 g gorzkiej czekolady;
  • 100 g masła;
  • 100 g cukru;
  • 3 jajka;
  • 2 łyżeczki kakao;
  • 1 łyżka żelatyny.


Przygotowanie:

Ciasto:


  • Masło rozpuść z czekoladą na małym ogniu ciągle mieszając, a potem wystudź.
  • Żółtka utrzyj z kakao, a białka ubij na sztywną pianę.
  • Do ubitych białek porcjami dodawaj cukier i ubijaj aż się rozpuści.
  • Do wystudzonej masy czekoladowej dodaj żółtka z kakao i wymieszaj, delikatnie połącz z pianą z białek.
  • Masę przełóż do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia.
  • Wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 st. C i piecz ok. 30 minut.
  • Wystudź.

Mus:


  • Masło z czekoladą rozpuść na małym ogniu ciągle mieszając i odstaw do wystygnięcia.
  • Żółtka utrzyj z masą czekoladową.
  • Białka ubij na sztywną pianę.
  • Do ubitych białek porcjami dodawaj cukier i ubijaj aż się rozpuści.
  • Do wystudzonej masy czekoladowej dodaj żółtka z kakao i wymieszaj.
  • Dodawaj po jednej łyżce piany z białek i delikatnie wymieszaj.
  • Żelatynę rozpuść w 6 łóżkach cieplej wody, dodaj do przygotowanej masy i wymieszaj.
  • Przelej mus na ciasto, delikatnie rozsmaruj i wstaw do lodówki na kilka godzin.
  • Gdy mus trochę zgęstnieje, udekoruj ciasto owocami i wstaw jeszcze na kilka chwil do lodówki.
  • Tuż przed podaniem oprusz całość cukrem pudrem.

Moje ciasto po wyjęciu z piekarnika było puchowe i delikatne, niczym ptasie mleczko. Po wystygnięciu odrobinę opadło i idealnie pasowało do musu czekoladowego, z którym stworzyło spójny duet.
Jego smak był mocno czekoladowy, a kwaskowate owoce tylko go uwydatniły.
Ja użyłam czarnych porzeczek, chociaż w Czekoladzie poradzili owoce leśne :)

Do usłyszenia! :)

Komentarze

  1. Ja co prawda ostatnio bardzo rzadko piekę, ale po prostu nie mam dla kogo. Mój synek za ciastami nie przepada, niestety.
    Ale podrzucę przepis mamie - ona spędza w kuchni więcej czasu niż ja, głównie przy slodkosciach ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :)
      Ciasto jest naprawdę niesamowicie pyszne 😍
      Mam nadzieję, że zasmakuje

      Usuń
  2. U nas w domu nie przepadam za słodkim, ale podam przepis dalej, może ktoś skorzysta :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Lubiane