Deser serowy z herbatnikami i truskawkami #yearofchocolate

Cześć!
Opowiem Ci dzisiaj pewną historię związaną ze mną, pieczeniem i mascarpone. Mam nadzieję, ze Cie zaciekawi i znajdziesz w niej coś dla siebie, bo przy okazji jest wprowadzeniem do przepisu, który Ci dzisiaj podam :)


Mascarpone osobiście poznałam w listopadzie 2015 roku. Wcześniej wiele o nim słyszałam i zazwyczaj były to dobre rzeczy.
Wiele osób mówiło, że jest pyszny, ale w pozytywnym znaczeniu, a ja postanowiłam to sprawdzić od razu rzucając się na głęboką wodę.
Były to 25. urodziny mojego ukochanego, a ja chciałam zrobić mu przyjemność i upiekłam tort, ale nie byle jaki. Taki z mocno czekoladowym biszkoptem, dżemem z czarnej porzeczki i kremem z serka mascarpone i masła orzechowego. Wszystko było oblane polewą czekoladową, która tylko scaliła to niebanalne połączenie tak różnych smaków.
To wtedy nasza znajomość z mascarpone nabrała rozpędu, coraz chętniej dodawała go do różnych deserów. Później, w grudniu 2016 dołączyła do nas Czekolada, dzięki której powstał ten blog. Okazało się, że ona też lubi mascarpone, a przynajmniej tak mi się wydawało. Z biegiem czasu zauważyłam, że ich uczucie jest znacznie silniejsze nawet niż przyjaźń. On był w niej dość często, dawał jej całuski, na które przepis znajdziesz TUTAJ, polewał sobą jej brownie, zobacz TUTAJ, a teraz zobaczyłam, że do ich romansu doszły truskawki, więc ja też zechciałam to zrobić i tak powstał deser, którego wykonanie jest bajecznie proste i... przyjemne, chociaż odrobinę czasochłonne. Ale wybaczysz mu to, tak jak i ja to zrobiłam, gdy tylko skosztujesz tej błogiej przyjemności łączących się słodyczy przełamanych kwaskowatą nutką jogurtu naturalnego.
Nie zwlekaj więc i...

Jakiś czas temu w biedronce była promocja na serek mascarpone, a że uwielbiam i promocje i mascarpone, kupiłam jedno opakowanie. Dość długo mieszkało ono w mojej lodówce. aż w końcu nadszedł ten dzień, w którym zdecydowałam się coś z nim zrobić. Trochę czasu zajęło mi podjęcie decyzji, ale w końcu padło na DESER SEROWY Z HERBATNIKAMI I TRUSKAWKAMI, no bo przecież mamy sezon na truskawki- idealnie!


PRZEPIS NA DESER SEROWY Z HERBATNIKAMI I TRUSKAWKAMI

Składniki:

  • 250 g herbatników czekoladowych;
  • 100 g czekolady mlecznej;
  • 1 szklanka gęstego jogurtu naturalnego;
  • 300 g truskawek;
  • 250 g serka mascarpone;
  • 2 łyżki cukru pudru;
  • 50 g orzeszków ziemnych.

Przygotowanie:

  • Ciastka pokrusz na małe kawałeczki.
  • Orzeszki posiekaj.
  • Truskawki opłucz, osusz, pozbądź się szypułek i pokrój na małe kawałki.
  • Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej i wystudź.
  • Do wystudzonej czekolady dodaj serek mascarpone i cukier puder i dokładnie wymieszaj do połączenia składników.
  • Do szklanki ułóż warstwami wszystkie składniki w kolejności:
    - jogurt naturalny;
    -ciastka;
    -krem czekoladowy;
    -jogurt;
    -truskawki;
    -ciastka;
    -krem czekoladowy.
    Na wierzch połóż troszkę truskawek i posyp wszystko pokruszonymi orzeszkami.
Deser możesz podawać od razu po przygotowaniu, albo wstawić go do lodówki i zaserwować po jakimś czasie.

Całość jest idealnym połączeniem delikatnego serka mascarpone ze słodyczą mlecznej czekolady, przełamana kwaśnością jogurtu naturalnego i truskawek, a ciasteczka i orzeszki dają przyjemny efekt chrupkości. 

Mój ukochany najpierw zachwycił się samym wyglądem deseru, a później go spróbował i odpłynął. Jestem pewna, że mu smakował, bo takiej reakcji nie można udawać :D
Poza tym sama go jadłam i powiem szczerze, że był to jeden z najlepszych deserów, jaki kiedykolwiek zrobiłam.


Do usłyszenia! :)

Komentarze

  1. Bardzo fajny deser na gorące dni. Mascarpone smakuje obłędnie i fajnie, że złamane lekko jogurtem i truskawkami. Do spróbowania w któreś niedzielne, upalne popołudnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mascarpone jest genialny, uwielbiam jak moja żona przygotowuje desery z jego wykorzystaniem. Twój deser też bym chętnie spróbował bo wygląda świetnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie się składa :D Pokaż żonie ten przepis i może Ci przygotuje ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Lubiane