Muffiny z oreo

Cześć!

Wczoraj przez cały dzień miałam ochotę coś upiec, ale ciągle wahałam się między dwoma rzeczami: muffinkami z oreo i szarlotką. Popołudniem wybrałam się z moim ukochanym na małe randewu do kawiarni Central Coffee Perks znajdującej się na toruńskiej Starówce. Jest to jedno z moich ulubionych miejsc na mapie Torunia- bardzo przytulne, klimatyczne i wyglądające jak słynna kawiarnia Central Perk z Przyjaciół. Para siedząca przy stoliku obok naszego do kawy zamówiła sobie szarlotkę. Narobili mi takiej ochoty, że byłam pewna iż po powrocie do akademika upiekę właśnie ten przysmak. Jakież było moje zdziwienie, gdy automatycznie zaczęłam robić muffiny :)

Oreo

Pamiętasz, jak ostatnio robiłam muffiny ze snickersem? Zmodyfikowałam trochę ten zmodyfikowany już przepis i kolejny raz wyszło coś smacznego.
Początkowo miałam inny pomysł co do ciastek w muffinach, chciałam, żeby było tylko na środku wewnątrz, więc zmiksowałam część z masłem. Finalnie jednak  do ciasta dosypałam pokrojone na mniejsze części ciastka, a na końcu dodałam te z miksera, przez co muffiny mają odrobinę ciemniejszy kolor.

Muffiny z oreo

Składniki:

  • 200 g masła;
  • 170 ml mleka;
  • 16 ciasteczek oreo;
  • 300 g mąki pszennej;
  • 200 g cukru trzcinowego;
  • 2 jajka;
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia;
  • 1/2 łyżeczki cukru wanilinowego.

Przygotowanie:

  • Masło rozpuść na niewielkim ogniu i odstaw do wystudzenia.
  • Mąkę razem z proszkiem i sodą przesiej do miski, dodaj cukier wanilinowy i cukier trzcinowy, wymieszaj i odstaw.
  • Ciasteczka pokrój na mniejsze kawałki, część rozrób w blenderze razem z ok. 25 g rozpuszczonego i wystudzonego masła.
  • W innym pojemniku ubij jajka z mlekiem, aż do powstania jasnożółtej masy.
  • Masę mleczno-jajeczną delikatnie przelej do sypkich składników i delikatnie połącz za pomocą łyżki.
  • Dolej wystudzone masło, a następnie wsyp pokrojone ciasteczka i potem przełóż ciasteczka  z miksera.
  • Tak powstałe ciasto przełóż do foremek na muffiny i piecz w piekarniku nastawionym na 190 st. C przez około 18 minut.

Dobre rady:

  • Żeby rozkruszyć ciasteczka możesz użyć wałka. Włóż wtedy ciastka do woreczka i wałkuj lub delikatnie tłucz.
  • Jeżeli chcesz, żeby Twoje muffiny były kakaowe, dodaj do ciasta 2 łyżki ciemnego kakao.

Moje ciasto nie było bardzo słodkie, ale słodycz oreo bardzo dajnie dopełniła tę lukę. Całość wyszła naprawdę fajnie i delikatnie :)

Do usłyszenia!

Komentarze

  1. Mufinki z oreo brzmią pysznie :) mufinki ze snickersem jeszcze lepiej :) ja pieke głównie roślinnie, ale i oreo i snickers wpisują się w ten trend. Musze tylko delikatnie zmodyfikowac przepis. Polubiam Twojego przytulnego bloga Martyno i zapraszam do mojej Babowni :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :)
      Mam nadzieję, że muffinki będą Ci smakować :))

      Usuń
  2. Coś dla mnie, bardzo lubię muffinki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc zapraszam do regularnego sprawdzania bloga- muffinek Ci u nas dostatek :D

      Usuń
  3. Bardzo lubię Oreo, to chyba przepis stworzony pod takich łakomczuchów jak ja :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje Szkodniki bardzo lubią Oreo. Podsunę im pomysł :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Lubiane