Mus malinowy z serkiem mascarpone, orzeszkami i bazylią

Cześć!
Dzień dobry, miło mi, że tu jesteś :)
Jak minął Ci luty? Też tak niespodziewanie zrobiło się mroźno w Twoim  rejonie? Szczerze mówiąc, ja nie spodziewałam się już tak niskich temperatur i mam tylko nadzieję, że w Wielkanoc będzie można oblewać się wodą, a nie lepić bałwana :)
Ale przecież nie jesteś tutaj, by czytać o pogodzie...

Przed robieniem walentynkowego brownie(klik po przepis) kupiłam bardzo dużo mrożonych malin, przez co prawie w ogóle nie mieliśmy miejsca w zamrażalniku. Postanowiłam więc coś z nimi przygotować. Pierwszym pomysłem był sernik, ale przecież ostatnio piekłam to ciasto, później wpadła mi do głowy idea! Zainspirowana przepisem z Czekolady na deser truskawkawkowy z herbatnikami(klik po przepis), sięgnęłam po potrzebne składniki i do dzieła!

Mus malinowy z serkiem mascarpone i bazylią

Skladniki:

  • 250 g malin;
  • 150 g serka mascarpone; 
  • 100 g orzeszkówziemnych; 
  • 6 łyżek cukru pudru;
  • 4 łyżki śmietanki kremówki; 
  • 2 łyżeczki soku  cytryny; 
  • Kilka liści świeżej bazylii;
  • Kilka kostek czekolady deserowej.

Przygotowanie:

  • Część malin zblenduj, tak aby powstał sorbet, kilka zostaw w całości. 
  • Owoce przełóż do rondelka i gotuj na średnim ogniu.
  • Po chwili dodaj 4 łyżki cukru pudru i wymieszaj.
  • Gotuj do redukcji zbyt dużej ilości soku.
  • Zawartość rondelka przetrzyj przez sito i ponownie zagotuj tę gęsta część. 
  • Odstaw do wystygnięcia. 
  • Serek mascarpone przełóż do blendera, dodaj resztę cukru pudru, sok z cytryny i śmietankę i wszystko dokładnie zblenduj. 
  • Bazylię posiekaj, orzeszki obierz i część z nich pokrusz.
  • Do szklanki lub słoika nałóż 2 łyżeczki wystudzonego musu malinowego, następnie serek mascarpone, pokruszone orzeszki, znowu serek, potem bazylię, mus malinowy i odrobinę serka.
  • Na ostatnią warstwę zetrzyj czekoladę, posyp orzeszki i udekoruj liściem bazylii.

Dobre rady:

  • Syrop, który został z przygotowania musu możesz użyć, np. do lodów. 
  • Maliny możesz zastąpić innymi owocami.
  • Ja miałam mrożone owoce, ale świeże także się nadadzą.

Uwielbiam wszystko, co ma w sobie mascarpone, a mój narzeczony jest fanem malin, więc ten deser jest dla nas idealny. Dodanie bazylii podkręcania jego smak, który jest połączeniem kwaskowatości, którą dostarczają maliny i delikatnej słodyczy od serka mascarpone.
Jeśli spodobał Ci się przepis, zrób go u siebie i oznacz na nim mnie za pomocą #bakeitcozy
Do usłyszenia! :)

Komentarze

Prześlij komentarz

Lubiane