Mocno czekoladowe ciastka

Cześć!
Ostatnich kilka dni było wypełnione wypiekami, więc proszę się przygotować :)

Dzisiaj dzielę się kolejnym przepisem, w którym użyłam pyszności od manufaktury czekolady <3 Tym razem na salony wyleciała kuwertura o zawartości 70% kakaa.

Mocno czekoladowe ciastka

Skladniki:

  • 200 g gorzkiej czekolady; 
  • 140 g mąki; 
  • 120 g cukru pudru; 
  • 100 g masła; 
  • 2 łyżki kakao;
  • 1 jajko 
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia.

Przygotowanie:

  • Czekoladę pokrój w małe kawałki. 
  • Masło miksuj z cukrem na puch.
  • Do masła dodaj mąkę, kakao i jajko; wszystko dokładnie zmiksuj. 
  • Dodaj 3/4 pokrojonej czekolady i wymieszaj. 
  • Powstałą masę nakładaj po jednej łyżce na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, lub nakładaj ręką formując kuleczki wielkości orzecha włoskiego. 
  • Do masy na blaszce powkładaj czekoladę, która została. 
  • Całość wstaw do piekarnika nagrzanego do 170 st. C na ok. 10 minut.

Dobre rady:

  • Czas pieczenia może się troszeczkę wydłużyć. 
  • Zostaw odstęp nakładając masę, ponieważ ciasteczka rosną w piekarniku. 
  • Pamiętaj, żeby masło było ciepłe, ponieważ takie łatwiej połączyć z cukrem.
  • Jeśli masz problemy z uzyskaniem jednolitej masy, pomóż sobie ręką i zanieczyszczenie ciasto. 
  • Ciasteczka zdejmuj ostrożnie, ponieważ ich środek na początku jest jeszcze miękki.


Gdy jakiś czas temu robiłam ciasteczka orzechowe, coś mnie tknęło i nagle zaczęłam żałować, że te słodkości traktowałam trochę po macoszemu i zamiast robić, częściej kupowałam gotowe.
Po zrobieniu tych ciastek podjęłam decyzję o rezygnacji z kupnuch, bo są naprawdę niesamowicie dobre. Mocno czekoladowe, przyjemnie miękkie w środku z delikatnie chrupiącymi brzegami. Coś niesamowitego.
Dodatkowy aspekt smakowy dodała kuwertura z manufaktury czekolady, którą z czystym sercem będę polecać każdemu.

Przyznam się, że podjadłam jej trochę, gdy dodawałam do masy. Coś pysznego :)
Jeśli lubisz czekoladę i ciasteczka, zrób te z tego przepisu. Daję Ci moje słowo, że nie będziesz żałować!

Do usłyszenia! :)

Komentarze

  1. uwielbiam czekoladę w każdej postaci, a te ciastka wyglądają wyśmienicie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzeba je wypróbować, bo wydają się być grzechu warte :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem prostym obżartuszkiem - widzę przepis na smaczne ciastka, piekę smaczne ciastka! Jutro wypróbuję twój przepis. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się jak Ci poszło :)

      Usuń
  4. Zrobione.. .Mi wyszly mocno kruche ale trzymałam dluzej w piekarniku! Byly pysznepyszne !!! Mocnooooo czekoladowe !!!! Czekam na wiecej przepisow!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudownie! <3
      Bardzo się cieszę, że ciasteczka się udały :)
      Oby więcej takich powodzeń :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Lubiane